سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۱۵۷۸۲
رصد رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب در نیمه دوم خرداد ماه 1398

ضدانقلاب و تداوم سناريوي بزرگنمايي سايه جنگ

با تجاوز پهپاد آمريکايي به حريم هوايي ايران و مورد هدف قرار گرفتن آن توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي موجي از تهديدها و اتهامات واهي عليه نظام در رسانه‌هاي معاند و اپوزيسيون به راه افتاد. رسانه‌هاي مختلف اپوزيسيون با توهم اين نکته که آمريکا در پاسخ به اقدام ايران، حملات برق آسايي را آغاز خواهد کرد سعي نمودند تا جنگ تمام عيار عليه ايران را جدي جلوه دهند.

رسانه ها تاثير بسيار زيادي روي افکار عمومي دنيا دارند در فضاي کنوني قدرت‌هاي بزرگ و کوچک با متکي به اين ابزار در راستاي به تسخير درآوردن ذهن و فکر جامعه سرمايه‌گذاري مي‌کنند، در اين ميان ايران اسلامي جايگاه ويژه اي براي استکبار و نظام سلطه دارد و در تلاش هستند با دروغ پراکني و شايعه سازي و غلط جلوه دادن اخبار و اطلاعات اذهان عمومي جامعه را به انحراف بکشانند و به تعبيري محاسبات مردم و مسئولين را تغيير دهند. گروه‌ها و جريان‌هاي مختلفي در جهت‌براندازي نظام با استفاده از اين ابزار در فضاي رسانه در تلاشند که در دو هفته اخير موضوعات بسيار زيادي مطرح شده که چندين مورد براي نمونه تشريح مي‌گردد.
 
1-   القاء ساختگي و غير واقعي بودن توانمندي ايران در ساخت موشک و تجهيزات نظامي
برايان هوک، نماينده ويژه آمريکا در امور ايران با بيان اين نکته که مقام‌هاي جمهوري اسلامي با تصاوير ساختگي از آزمايش‌هاي موشکي سعي در فريب دادن مردم کشورشان را دارند گفت: "ايران با انتشار تصاوير ساختگي از پرتاب موشک سعي مي‌کند نشان دهد توانمندي‌هاي موشکي‌اش رشد داشته است. آنها [مقام‌هاي ايران] همچنين با تصاوير فتوشاپي از هواپيماهاي از رده‌ خارج، آنها را به‌ عنوان جنگنده‌ رادارگريز جديد معرفي کرده‌اند. مقام‌هاي جمهوري اسلامي با توسل به دروغ و فريبکاري درصدد ارائه تصويري غلط از فعاليت‌ها و مقاصد حقيقي‌شان با هدف متجاوز انگاشتن دولت آمريکا و اثبات حقانيت خود در اذهان مردم‌اند. موارد زيادي در اثبات حرف‌هايش در گذشته وجود داشته است."   @Sedaiemardom
 
2-   کارزار تبليغاتي ايران عليه جان بولتون!
روزنامه اخبار الخليج به قلم دکتر محمد مبارک با موضوع جنگ عليه بولتون نوشت: لابي ايران در واشنگتن به همراه هواداران حزب دمکرات به شيوه زيرکانه‌اي از چند هفته قبل يک جنگ مستقيم عليه جان بولتون مشاور امنيت ملي رئيس جمهور دونالد ترامپ را شروع کرده‌اند. لابي ايران تلاش مي‌کند که بين جان بولتون و دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا اختلاف ايجاد کنند و يا حداقل وجود چنين اختلافي بين دو طرف را در رسانه‌ها نشان دهد. مبناي کاري که آنها انجام مي‌دهند، با توجه به تشديد تنش توسط ايالات متحده نسبت به ايران بخاطر چندين پرونده - از جمله پرونده هسته‌اي، موشک‌هاي بالستيک و موارد ديگر - است آنها تلاش مي‌کنند جامعه آمريکا را قانع کنند که جنگ عليه ايران و يا افزايش تنش عليه آن به خاطر موضع شخصي مشاور امنيت ملي «جان بولتون» است و اين نظرات و تصميمات فردي مشاور امنيت ملي است و عملا نظرات «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور با او مختلف است. به معني ديگر لابي ايراني به رهبري جواد ظريف وزير خارجه ايران روي اين موضوع کار مي‌کند که بگويد موضوع جنگ مسئله شخصي است که توسط «جان بولتون» مشاور امنيت ملي دامن زده مي‌شود. يعني حکومت آمريکا چنين موضعي نسبت به ايران ندارد و اين تنها «جان بولتون» است که اين‌کار را مي‌کند.
https://t.me/sedaiemardom/38960
حتي شبکه فاکس نيوز که به حزب جمهوري و رئيس جمهور آمريکا نزديک است از جان بولتون مشاور امنيت ملي در اواخر آوريل گذشته دعوت کرد و سؤالاتي در مورد اين‌که سياست‌هاي فعلي حکومت آمريکا در مورد ايران موضع شخصي اوست (يعني بولتون) بخصوص که وي قبلا در مورد سرنگوني رژيم ايران و انجام ضربات نظامي عليه تأسيسات اتمي آن صحبت کرده بود، سؤالاتي مطرح نمود، و جان بولتون در پاسخ به اين ادعاها گفته بود؛ آنچه وزير خارجه ايران انجام مي‌دهد بخشي از کارزار تبليغاتي رژيم ايران است و بدون شک مردم ايران شايسته حکومتي بهتر از حکومت فعلي هستند.
 
3-   تشکيل کمپين در مخالفت با جمهوري اسلامي در آستانه سفر نخست وزير ژاپن:
فعالان مدني و مجازي در آستانه سفر شينزآبه نخست وزير ژاپن در مخالفت با نظام جمهوري اسلامي، کمپين «جمهوري اسلامي نماينده مشروع من نيست! با ديکتاتور مماشات نکنيد!» به راه انداختند. و در خطاب به «شينزو آبه» نخست‌وزير ژاپن و «هايکو ماس» وزير امور خارجه آلمان 14 جنايت را به ايران اسلامي منتسب کردند.
امضاء کنندگان عبارت بودند از: "مرتضي اسماعيل‌پور، ممدو بابائي، پانته آ پيوندي، احسان حسين زاده، نگين راغ، آذين ساداتي، ايوار فرهادي، هلموت قابل، فروغ کنعاني، نيما گنج فر، دکتر گلمراد مرادي، محمد مظفري" .@Sedaiemardom
 لينک امضاي کمپين: https://www.change.org/p/shinz%C5%8D-abe-the-islamic-republic-is-not-my-legitimate-representative-do-not-appease-the-dictator
 
4-   بستن اتهام ترور دانشمندان هسته‌اي توسط محافل درون جمهوري اسلامي:
منابع خبري «آمدنيوز» با القاي دريافت اطلاعات از منابع خبري شان در وزارت اطلاعات، در خصوص برنامه‌ريزي يک محفل درون حکومتي براي ترور دانشمندان هسته‌اي جمهوري اسلامي خبر دادند.
اين منبع خبري به «آمدنيوز» مي‌گويد: «يک‌سري علائم و نشانه‌هاي محرمانه به دست وزارت اطلاعات رسيده که حاکي از فعاليت جمع‌آوري اطلاعات گسترده در خصوص بسياري از کارکنان «شرکت سپند» است و اطلاعات محرمانه‌ي زيادي نيز در اين جمع‌آوري لو رفته و دانشمندان هسته‌اي کشور در معرض خطر سوء قصد توسط برخي محافل داخلي نظام قرار دارند. »
گفتني است شرکت «سپند» متعلق به وزارت دفاع جمهوري اسلامي است و در پروژه‌هاي هسته‌اي کشور فعاليت مي‌کند. و در اين رابطه، نام و مشخصات شخصي و محرمانه‌ي کارکنان و دانشمندان هسته‌اي و بسياري از افراد شاغل در پروژه‌هاي محرمانه‌ي اتمي جمهوري اسلامي، در يک سايت اينترنتي ناشناخته به آدرس http://www.suspnded.org  بارگذاري شده و علاوه بر آن، علائم و نشانه‌هاي صريح و قاطعي - که از قضا موجود است - دست به دست هم داده و موجب وحشت وزارت اطلاعات شده است.
منبع خبري «آمدنيوز» مي‌افزايد: «نشت اين اطلاعات و يافتن قرائني مبني بر احتمال آغاز طرح ترور دانشمندان هسته‌اي توسط برخي محافل داخلي، موجب وحشت عوامل وزارت اطلاعات و يادآور حوادث تلخي شده که چند سال قبل براي دانشمندان هسته‌اي اتفاق افتاد و منجر به از بين رفتن «مسعود علي محمدي»، «مجيد شهرياري»، «داريوش رضائي‌نژاد» و «مصطفي احمدي روشن » شد.
ترور دانشمندان هسته‌اي ايران به يک سلسله ترورهاي هدفمند عليه شخصيت‌هاي هسته‌اي ايران در طي سالهاي ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ گفته مي‌شود. اگر چه در زمينه ترور دانشمندان هسته‌اي ايران تحقيق وسيعي صورت نگرفته‌ و برخي نيز احتمال بيوتروريسم را در مورد چند نفر نفي نکرده‌اند اما ترور فيزيکي موجب کشته شدن چهار استاد دانشگاه‌هاي ايران شده‌ است  .https://t.me/sedaiemardom/40835
 
5-   تطهير آمريکايي و متهم ساختن جمهوري اسلامي:
دکتر نورالدين پيرمؤذن، نماينده مجالس ششم و هفتم در يادداشتي با عنوان "مذاکره با ايران محکوم به شکست است" نوشت: تلاش ترامپ براي مذاکره با ايران، چون دولت‌هاي سابق آمريکا، تکرار مکرر يک بن‌بست سياسي است، و اين سئوال را پيش مي‌آورد که آيا بدون تغيير رژيم، واقعا امکان تغيير رفتار در حکومت تهران با مذاکره وجود دارد؟
دموکرات‌هاي آمريکا چهل سال تلاش کردند تا يک تغيير در رفتار رژيم ايجاد کنند، اما دلايل و نشانه‌هاي چهار دهه عملکرد اين حکومت غير اين را ثابت مي‌کند.
زماني که برجام تصويب شد انتظار اين بود که ايران با تغيير رفتار خود (جمع کردن بساط هسته‌اي، قطع فعاليت‌هاي موشکي، عدم دخالت در سوريه، لبنان، عراق و يمن، جمع کردن شعار مرگ بر آمريکا و آتش زدن پرچم آمريکا، آزادي گروگان‌هاي آمريکايي و...) ميلياردها دلار دريافت کند.
متأسفانه علي‌رغم دريافت دلارها، دخالت ايران در گسترش تشنج و درگيري در منطقه و تئاترهاي موشکي و آتش زدن پرچم و شعار «مرگ بر آمريکا» بيش‌تر از گذشته شد و حتي رهبر ايران در توييتر خود تپانچه در مغز اوباما رييس‌جمهور آمريکا گذاشت و سربازان اسير آمريکايي را هم به بازي و مسخره گرفتند که منجر به نااميدي از اصلاح و تغيير رفتار جمهوري اسلامي شد.
ترامپ هم براي اين‌که به دنيا نشان دهد اولويت ديپلماسي به جنگ را در حل مشکلات و بحران‌هاي سياسي مي‌فهمد، مي‌رود يک تلاش هر چند بي‌فايده و بي‌نتيجه‌اي براي مذاکره با ايران انجام دهد تا شايد در انتهاي تونل تاريک، يک روشنائي پيدا کند و يک ايران بهتري بسازد.
ضمن ارج نهادن به اين تلاش براي مذاکره با ايران، اما کارنامه حکومت اسلامي ايران در اين چهار دهه نشان مي‌دهد که آيت‌الله‌ها آمريکا را دشمن اصلي خود مي‌دانند و هرگز نه از کمک کردن به گروه‌هاي تروريست دست خواهند کشيد و نه از گسترش توليد موشک‌هاي بالستيک و نه از رسيدن به سلاح هسته‌اي به خواست دنيا تسليم خواهند شد. و برعکس، رهبر معظم ايران راه رهبر معظم کره شمالي را برگزيده و فکر مي‌کند همان‌طور که با ترس و وحشت داخل کشور را کنترل و ملت را خفه و خاموش کرده، با همين شيوه مي‌تواند به کمک بمب و موشک، دنيا را نيز تسليم خود کند و با گسترش تمدن اسلامي رؤيايي خود، يک امپراطور اسلامي براي خود (در عالم هپروت) فراهم کند! آيا نبايد بالاخره آمريکا و دنيا واقعيت را بپذيرند و بر اساس آن اقدام کنند؟@Sedaiemardom!
 
6-   انگشت اتهام به سمت ايران در انفجار دو کشتي در درياي عمان:
تحقيقات وسيعي براي روشن شدن جزئيات حادثه انفجار دو کشتي در درياي عمان آغاز شده است اما برخي شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي انگشت اتهام را به سمت ايران گرفتند براي نمونه دکتر نورالدين پيرمؤذن، نماينده مجالس ششم و هفتم در غالب يادداشتي در آمد نيوز،  متهم اصلي حمله به کشتي‌ها را  ايران و تروريست‌هاي تحت رهبر ايران دانست. و مبناي تحليل خود را تهديد رئيس جمهور ايران قرار داد که گفته بود اگر ما نفت صادر نکنيم، اجازه نخواهيم داد نفتي از خليج فارس صادر شود.
نکته اي که وجود دارد، هم‌زماني انفجارهاي دو نفتکش در درياي عمان با سفر شينزو آبه به تهران است. برخي رسانه هاي معاند حمله به کشتي ها را دستور فرمانده سپاه قدس ايران، اعلام کردند و اينگونه القاء کردند که اين حمله احتمالاً با اين هدف انجام شده که تلاش‌هاي شينزو آبه براي ميانجي‌گري ميان ايران و آمريکا خنثي شود.
سي ان‌ان به نقل از چهار مقام رسمي آمريکا اعلام کرد: ايالات متحده اسناد ويدئويي و تصويري از کشتي ايراني در حال برداشتن يک مين دريايي منفجر نشده از زير تانکر نفت کش ژاپني را در دست دارد. بالگردهاي آمريکا از قايق ايراني که سعي مي‌کرده يکي از مين‌هاي اثر نکرده را از کشتي نفت‌کش جدا کند تا شواهد وجود نداشته باشد، فيلم گرفته‌ است.  @Sedaiemardom
انگلستان، رژيم ايران را عامل حمله به دو نفت‌کش بين‌المللي در درياي عمان معرفي کرد. @Sedaiemardom
اگرچه طرف آمريکايي و جمهوري اسلامي خواهان تقابل نظامي در خليج‌فارس نيستند، جهت‌گيري‌هاي دو طرف به سمتي است که مي‌تواند خليج‌فارس را به صحنه يک نبرد تمام‌عيار تبديل کند؛ چراکه رژيم ايران درهاي ديپلماسي و گفت‌وگو را به روز خود بسته است و به جاي تعامل با جهان در جهت رفع تحريم‌ها، رو به خرابکاري و انجام حمله‌هايي آورده است که مي‌تواند امنيت جهاني را به خطر بيندازد. رفتار ستيزه‌جويانه جمهوري اسلامي و دوري اين رژيم از ديپلماسي به تدريج دولت ترامپ را به اين نتيجه مي‌رساند که بايد از زبان ديگري استفاده کند. اگرچه واژه جنگ در ديکشنري ترامپ يافت نمي‌شود، افرادي چون جان بولتون و مايک پمپئو مي‌توانند اين واژه ترسناک و مخرب را به ديکشنري او اضافه کنند. https://bayanmedia.net/سياسي/3265
مايك پمپئو، وزير خارجه آمريكا روز پنجشنبه (23 خرداد/ 13 ژوئن) ايران را مسئول حمله به دو نفتكش در درياي عمان معرفي كرد. «ارزيابي دولت آمريكا اين است كه جمهوري اسلامي ايران مسئول حملاتي است كه امروز در درياي عمان اتفاق افتاد. اين ارزيابي، مبتني بر داده‌هاي اطلاعاتي، سلاح‌هاي مورد استفاده، سطح تخصص مورد نياز براي انجام اين عمليات، حملات اخير ايران به كشتي‌ها و اين واقعيت است كه هيچ گروه نيابتي از منابع و مهارت كافي براي انجام عملياتي با اين سطح از پيچيدگي نيست.». @kalemehtv
آمدنيوز: دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا، چهار روز پس از حمله جمهوري اسلامي به دو نفتکش در درياي عمان، به وزارت دفاع اين کشور فرمان داده تا هزار نيروي جديد به خاورميانه اعزام کنند. در همين راستا، «پاتريک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع آمريکا روز دوشنبه ۲۷ خرداد اعلام کرد که اين تعداد نيرو بنا به درخواست «سنتکام» و توصيه رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا و پس از مشورت با کاخ سفيد اعزام مي‌شوند. @Sedaiemardom
 
7-  استقبال از ميانجيگري براي مذاکره
۲۲۵ نفر از فعالان سياسي و مدني داخل و خارج  کشور، از طيف‌هاي مختلف فکري و سياسي، طي بيانيه‌اي خواهان «استقبال از ميانجي‌گري» و «مذاکره بي قيد وشرط ايران و آمريکا» شده‌اند. آنها با تاکيد بر اين‌که «مذاکره تسليم نيست»، از «بن بست ديپلماسي و آغاز جنگي ويرانگر» ابراز نگراني کرده‌اند.
در اين بيانيه تحريکات جنگ افروزاني در دولت آمريکا و اسرائيل و عربستان و برخي اپوزيسيون همگام با دولت آمريکا و خروج ترامپ از برجام به صراحت محکوم گرديده و آمده است: «اما به همان روشني براين باوريم که که نمي توان با اعمال ناعدالتي و تبعيض و فساد در داخل، با استانداردي دو گانه داعيه مبارزه با ظلم و ناعدالتي در منطقه و جهان را داشت. بر همين اساس معتقديم سياست خارجي اي که حکومت ايران به ويژه در منطقه در پيش گرفته بايد به صورت ساختاري تغيير کند. همين رويکرد نادرست است که زمينه را براي زياده خواهي قدرت هاي سيادت طلب جهاني براي تهديد زندگي روزمره اقتصادي مردم ايران و وضعيت مخاطره آميز کنوني و خطر درگيري نظامي فراهم آورده است. اين سياست بايد از داعيه هاي جهاني و منطقه اي به حوزه ملي تغيير يابد. نگاه گشايشگري سياسي و توسعه گرايي اقتصادي جايگزين نگاه عقيدتي و امنيتي شود. دفاع از «منافع ملي» بايد سرلوحه سياست خارجي ايران قرار گيرد. »
همچنين در اين بيانيه گفته شده است: «ما از افکار عمومي جهان و نهادهاي مستقل بين المللي مي خواهيم که سردمداران دو کشور را به کاهش تنش بخوانند و آنان را دعوت به مذاکره بي قيد و شرط کنند. ».
https://bayanmedia.net و https://zeitoons.com/64007
 
8-   بزرگنمايي سايه جنگ
رسانه هاي معاند و اپوزسيون خارجي به منظور ايجاد رعب و وحشت در افکار عمومي داخل کشور و همچنين نشان دادن مذاکره بعنوان تنها راهکار در فضاي سياسي کنوني، سايه جنگ را واقعي جلوه مي نمايند. گزاره هاي زير نشان دهنده واقعي جلوه دادن جنگ و متقاعد ساختن نظام براي مذاکره است.
 بر اساس گزارشي که وال استريت ژورنال از منابع خود در ناو آبراهام لينکلن به دست آورده، نيروهاي آمريکايي در حال آماده شدن براي يک سلسله حمله به ايران هستند. @Bayanmedianetwork
ژنرال فرانک مک کنزي، فرمانده نيروهاي آمريکايي در خاورميانه مي گويد در حال بررسي وضعيت به طور گسترده است و ممکن حمله به ايران قريب الوقوع باشد. تحرکات تهران در منطقه بر عليه کشورهاي همسايه همچون عربستان سعودي و امارات متحده عربي و همچنين ايالات متحده آمريکا غير طبيعي و کوبيدن بر طبل جنگ شناخته مي شود.
در صورت وقوع جنگ ميان ايالات متحده و سپاه پاسداران، ارتش آمريکا با اين گروه شبه نظامي همچون يک گروه بزرگ تروريستي برخورد خواهند کرد. با اين حال تهديد ايران، بازگشت سربازان آمريکايي و هواپيماهاي جنگي را تشديد کرده است. به گفته پرزيدنت ترامپ در صورتي که مساله جنگ نظامي با ايران جدي باشد، وي نيروهاي بيشتري به منطقه اعزام خواهد کرد. https://bayanmedia.net/سياسي/3251
يک بار ديگر ناقوس جنگ در آستانه صدا دادن در خاورميانه است. ايران پاسخ به درخواست مذاکره آمريکا را با شليک مي دهد. حمله به تانکرهاي عربي و حمله هواپيماي بدون سرنشين حوثي به يک خط لوله در عربستان، نشانه هايي از عدم توافق با ايالات متحده است. @Bayanmedianetwork
شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ يک مقام نظامي ايالات متحده آمريکا گفت: «حکومت ايران به منظور افزايش توان نظامي و امکان حمله نظامي مخفي  به نيروهاي نظامي در منطقه روي برخي لنج‌ها در منطقه خليج فارس موشک‌هاي کروز نصب کرده است. » ايران همين الان ۲۰۰۰ موشک کروز و بالستيک را به همين منظور در سراسر آب‌هايش مستقر کرده‌ است.» استفاده ايران ازموشک‌هاي کروز بر روي لنج هاي چوبي در کنار ساير اقدام‌هاي ايران، مهم‌ترين سرنخ‌هايي بود که مقام‌هاي نظامي آمريکا را متقاعد کرد تهديد جديدي از سوي ايران متوجه اين کشور و منافعش در خاورميانه شده است. https://radis.org/ =28278 و @Radisorg و @mammihan_2500
مرکز مطالعات شوراي سياست خارجي ايالات متحده آمريکا با انتشار گزارشي از شبکه العربيه21خرداد۹۸ درباره ايران، بر اين نکته تاکيد کرد که تغيير رفتارهاي رژيم ايران از طريق مذاکرات، خيالبافي است، خواستار اقدامات جدي‌تر در قبال تهران شد. اين مرکز ايران را نه تنها يک کشور غير دموکراتيک توصيف کرد، بلکه رژيم ايران را کشوري تهاجمي و توسعه‌طلب با اهداف تندروانه دانست که خواستار بسط و تحميل ايدئولوژي افراطي خود در منطقه و خارج از آن است. اين گزارش اقدامات شرورانه رژيم ايران را آيينه تمام نماي ذات نظام سياسي حاکم بر اين کشور خواند و بر ضرورت سرنگوني اين رژيم با هدف ايجاد تغييرات مطلوب تاکيد کرد. @mojahedin_org
جاناتان کوهن سفير آمريکا در سازمان ملل متحد: رژيم ايران بايد با ديپلماسي در برابر آمريکا حاضر شود، نه با ترور و انفجار نفتکشها. @mojahedin_org
حميد آصفي، در ۲۵ خرداد ۹۸ يادداشتي با عنوان دود جنگ به هوا بلند شده! نوشت: شرايط تازه‌اي در مناسبات پر تنش ايران و آمريکا دارد شکل مي‌گيرد، و انفجار نفتکش‌ها در درياي عمان، و اعلام رسمي دولت آمريکا در مقصر شناختن دولت ايران، خبر از وقوع شرايط طوفاني - جنگي مي‌دهد. چرا نظام به تلاش‌ها و سفيرانِ مذاکره جواب منفي داد؟ چه در سرِ هسته‌ي مرکزي قدرت ايران دارد مي‌گذرد که تا اين لحظه حاضر يا قادر به خوردن خمره‌ي زهر مذاکره و سازش نيست؟ حوادث و نشانه‌ها حاکي از اين است که، شعارِ جمهوري اسلامي مبني بر اين که، نه جنگ مي‌کنيم و نه مذاکره، در آينده‌ي نزديک در عمل تبديل مي‌شود به: هم جنگ بايد بکنيم و هم مذاکره، اما مذاکره جهتِ تسليم به غايت بد! و به نظر مي‌رسد مذاکراه براي تسليم بد فعلاً به مذاق حاکميت بسيار تلخ و تهوع‌آور است، و گويا اجباراً بايد گزينه جنگ را تجربه کند!. جمهوري اسلامي نمي‌خواهد ديگر امکانات و توانايي‌هاي خود را وارد روند مذاکره کند، تا مجبور شود همه‌ي آنها را وا نهد، زيرا اين برگ‌هاي برنده‌ي منطقه‌اي را در همان بدو مذاکرات به حريف خواهد باخت، و بايد باقي‌مانده‌ي صنعت هسته‌اي را براي هميشه نابود کرده، مداخلات نظامي و حمايت از شبه نظاميان خود را در کل خاورميانه قطع کند، و قدرت موشکي خود را سريعأ کاهش و متوقف نموده و تحويل ناظران بين‌المللي نمايد. جمهوري اسلامي با اتخاذ سياست «نه» به مذاکره و «نه» به جنگ، راه خود را براي برون رفت از بحران را مسدود نموده، زيرا آمريکا استراتژي يا مذاکره يا جنگ (هر چند تاکنون رسمأ اعلام نکرده) را براي خروج از شرايط موجود، انتخاب کرده است. بعد از سفر وزير خارجه آلمان و نخست‌وزير ژاپن و شکست ميانجي‌گري آنان، و اتفاقات بندر فجيره و درياي عمان در زمان يک‌ماهه، مسير براي مذاکره و توافق تقريبأ ناممکن شده است. براي شکست بن‌بست فعلي آمريکا بايد از تمام شروط خود دست بکشد و عقب‌نشيني کند، که البته اين به منزله‌ي شکست کامل آمريکا است، پس اين گزينه اتفاق نمي‌افتد. از طرفي مذاکره براي جمهوري اسلامي هم خوردن خمره‌ي زهر و تسليم بسيار بدي است و نظام را دچار استحاله‌اي ماهيتي مي‌کند و در کوتاه مدت به فروپاشي ساختاري مي‌کشاند، و براي حکومت قابل پذيرش نيست، هر چند جنگي سريع، تاکتيکي، محدود، اما کوبنده نيز مي‌تواند موجوديت کل نظام را، آني بر باد دهد! پس انسداد کاملي در اين تنش رخ داده است، مگر معجزه‌اي ديپلماتيک رخ دهد! زمان به شدت تنگ است، و سرعت حوادثي از قبيل حمله به نفت‌کش‌ها، عمليات حوثي‌هاي يمن، و... دارند جرقه‌هاي جنگ را مي‌زنند. @Sedaiemardom
برايان هوک نماينده ويژه آمريکا در امور ايران گفت: برنامه اتمي، موشکي، حمايت تسليحاتي و مالي از تروريسم و دستگيري شهروندان آمريکايي چهار هدفي است که ما در سياست خارجي و در مورد ايران، برنامه خود را بنا کرده‌ايم. کمپين فشار حداکثري ما دارد جواب مي‌دهد. ولي رژيم ايران ديپلماسي را با ديپلماسي جواب نداده و با ترور، خشونت و زياده‌خواهي پاسخ داده است. ما به‌وضوح گفته‌ايم هر چيزي که تحريم‌ها را نقض کند، مورد مجازات قرار خواهيم داد. نتيجه‌اش اين بوده که همکاري زيادي ديده‌ايم از جمله نفت رژيم ايران که صادرات آن به صفر رسيده است. بزرگترين قربانيان رژيم، مردم ايران هستند. هر بار که خواستند دست به کاري بزنند، سرکوب شده‌اند. Bayanmedianetwork@
آمدنيوز: جان بولتون، مشاور امنيت ملي کاخ سفيد، در گفتگو با نشريه «واشنگتن فري بيکن» که روز دوشنبه ۲۷ خرداد منتشر شده است، در پاسخ به سؤالي مبني بر اعزام نيروهاي نظامي بيشتر به منطقه گفت: «از ديدگاه راهبرد امنيت ملي ايالات متحده، جمهوري اسلامي يکي از چهار تهديد اصلي براي آمريکاست، تلاش ما اين است که اطمينان حاصل کنيم که توانايي و قابليت لازم براي بازداشتن آنها از انجام اين گونه فعاليت‌ها را، که منافع و جان آمريکايي‌ها و نيز بازار جهاني نفت را تهديد مي‌کند، در اختيار داريم.» وي در ادامه نيز خاطر نشان کرد که: «احتمال دارد که در روزهاي آينده نيروهاي بيشتري به منطقه اعزام شوند.» همچنين مشاور امنيت ملي کاخ سفيد، ضمن هشداري صريح در خصوص اقدامات تحريک‌آميز جمهوري اسلامي، گفت: «اگر جمهوري اسلامي در عزم و اراده پرزيدنت ترامپ براي مقابله با اقداماتش ترديد کند، مرتکب اشتباه بزرگي شده‌ است.». @Sedaiemardom
منابع ديپلماتيک در مقر سازمان ملل متحد در نيويورک فاش کرده‌اند که در حال ارزيابي برنامه ايالات متحده در مورد حمله تاکتيکي به جمهوري اسلامي در پاسخ به حملات روز پنج‌شنبه عليه تانکرها در خليج فارس هستند. به گفته مقامات، از روز جمعه کاخ سفيد با حضور فرماندهان ارشد نظامي، نمايندگان پنتاگون و مشاوران دونالد ترامپ، در حال مذاکرات بي‌وقفه هستند. بنابر اين گزارش، اقدام نظامي مورد بررسي شامل بمباران هوايي تاسيسات هسته‌اي رژيم ايران مي‌باشد. به گفته يکي از مقامات غربي اين بمباران شديد، اما محدود به اهداف خاص خواهد بود. 
@Sedaiemardom
بنا بر گزارش شبکه خبري فاکس نيوز، اسکادراني از جنگنده‌هاي «اف-۱۵» آمريکا موسوم به عقاب، که به منظور برتري هوايي و ايجاد امنيت مرزي ساخته شده اند، جهت تقويت توان بازدارندگي در مقابل تهديدات جمهوري اسلامي، پنج‌شنبه ۲۳ خرداد به پايگاه هوايي «الظفره» در امارات رفته‌اند. در همين راستا، دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا، روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد در گفت‌وگو با نشريه «تايم» و در پاسخ به اين سؤال که در چه صورتي ممکن است که آمريکا عليه جمهوري اسلامي اعلام جنگ کند گفت: «براي جلوگيري از دستيابي جمهوري اسلامي به سلاح اتمي قطعا احتمال اقدام نظامي را مد نظر قرار خواهد داد.» شايان ذکر است که اين اعزام در پي فرمان ماه گذشته رئيس جمهوري آمريکا مبني بر اعزام ۱۵۰۰ نيروي نظامي جديد به خاورميانه صورت مي‌گيرد. @Sedaiemardom
اورشليم پست: منابع ديپلماتيک مستقر در مقر سازمان ملل در نيويورک به روزنامه اسرائيلي مآريو گفتند ارزيابي آنها اين است که آمريکا در نظر دارد حمله اي را انجام دهد. اين مقامات مدعي شدند که دولت ترامپ بحثهاي بلاوقفه اي  از روز جمعه با شرکت فرماندهان ارشد نظامي و مشاوران با پرزيدنت ترامپ داشته است. اين مقامات گفتند که اين طرح آمريکا، بمباران هاي هوايي را عليه تاسيسات مرتبط با برنامه اتمي رژيم ايران انجام ميدهد. يک ديپلمات غربي گفته است اين بمباران « انبوه» ولي« محدود به يک هدف مشخص خواهد بود». HaghNewss@
 
9-   تحريک ترامپ براي جنگ عليه ايران
 «گراهام» به «ترامپ»: کاري کنيد که رژيم ايران درد را احساس کند، پالايشگاه‌شان را بزنيد، نيروي دريايي‌شان را غرق کنيد
سناتور جمهوريخواه «ليندزي گراهام» از کاروليناي جنوبي در برنامه روز جمعه «هيو هوييت» به ترامپ توصيه کرد که يک سياست تهاجمي را در پاسخ به جنگ طلبي ايران در خليج فارس اتخاذ کند.
از جمله توصيه‌هاي اين سناتور جمهوري‌خواه کاروليناي جنوبي، «غرق کردن نيروي دريايي رژيم ايران» و «حمله به يکي از پالايشگاه‌ها» بوده است که به گفته‌ي وي، حاوي پيامي به ايران خواهد بود که ديگر در امور کشتيراني خليج فارس دخالت نکند.
گراهام گفت: آن‌ها به نفتکش‌ها حمله مي‌کنند. نبايد ما به يک پالايشگاه آنها حمله کنيم؟ زيرا اگر شما بخواهيد گفتگو کنيد تا اين کشور را به پاي توقف بياوريد، راهش همين است. آن‌ها لوله‌هاي نفت را روي زمين هدف قرار داده‌اند اما هنوز هيچ واکنشي را احساس نکرده‌اند بنابراين اگر من رييس‌جمهور بودم حمله به يک پالايشگاه يا غرق کردن نيروي دريايي آن‌ها، يک علامت انکارناپذير بود. @Sedaiemardom
«تام کاتن» سناتور جمهوري‌خواه ايالت «آرکانزاس» روز يکشنبه ۲۶ خرداد در گفتگو با شبکه خبري سي‌بي‌اس، ضمن مقايسه حملات اخير به دو تانکر در درياي عمان با «جنگ نفتکش ها» در اواخر جنگ ايران و عراق گفت: حمله جمهوري اسلامي ايران به کشتي هاي تجاري در منطقه، پاسخ نظامي به آن را مشروع مي‌کند.
وي گفت: «چهل سال است که رژيم ايران اين نوع حملات را انجام داده است. تقريباً سه دهه قبل، شماري از کشتي‌هايي که در خليج فارس تردد مي‌کردند، براي جلوگيري از اين حملات، پرچم‌هاي‌شان را تعويض کردند. آمريکا حتي مجبور شد در آخرين سال جنگ ايران و عراق از نيروي نظامي در خليج فارس استفاده کند.»
وي افزود: «تاکيد مي‌کنم که حملات جمهوري اسلامي ايران به خطوط کشتيراني غيرنظامي، واکنش نظامي در برابر آن را مشروع مي‌کند.» @Sedaiemardom
سناتور «ليندزي گراهام» در مصاحبه با فاکس‌نيوز: رژيم تهران خطرناک ترين حکومت روي زمين است، اين رژيم بايد برود/ براي آمريکا، روسيه، کره شمالي و اسلام راديکال القاعده يک تهديد هستند اما بزرگ‌ترين و بدترين تهديد، رژيم آيت‌الله‌هاي تهران است که يک حکومت «نازي اسلامي» است. آن‌ها به دنبال ساخت بمب اتمي و حمله به عربستان و اسرائيل هستند. بايد به کمک ملت ايران، اين رژيم را عوض کرد. اين رژيم بايد برود! @Sedaiemardom و KIAN_MELLI @
 
10-                       اشتباه خواندن اقدام قانوني سپاه پاسداران در سرنگوني پهپاد آمريکايي
با تجاوز پهپاد آمريکايي به حريم هوايي ايران و مورد هدف قرار گرفتن آن توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي موجي از تهديدها و اتهامات واهي عليه نظام در رسانه‌هاي معاند و اپوزيسيون به راه افتاد. رسانه‌هاي مختلف اپوزيسيون با توهم اين نکته که آمريکا در پاسخ به اقدام ايران، حملات برق آسايي را آغاز خواهد کرد سعي نمودند تا جنگ تمام عيار عليه ايران را جدي جلوه دهند. برخي از مواضع گرفته شده و منتشر شده در رسانه هاي آنها به شرح زير هستند:
دونالد ترامپ، اندکي پس از تائيد سرنگون شدن يک پهپاد اين کشور توسط سپاه پاسداران، با انتشار يک توئيت، نوشت «ايران يک اشتباه بزرگ مرتکب شده است».
پنتاگون پنجشنبه ۳۰ خردادماه تائيد کرد که نيروهاي مسلح ايران يک فروند پهپاد ديده باني نيروي دريائي آمريکا را سرنگون کرده‌اند. وزارت دفاع آمريکا با اين حال اخبار منتشر شده از سوي رژيم ايران مبني بر حضور اين هواگرد در «فضاي سرزميني ايران» را تکذيب کرد. mojahedin_org@
‌جلسه اي در کاخ سفيد با محوريت تصميم گيري در مورد شليک به پهپاد 4 RQ- در جريان است. ترامپ در اين جلسه نخواهد بود.
"... بر اساس گزارش CNN، مقام‌هاي آمريکايي از اظهار نظر درباره محتواي اين نشست خودداري کرده‌اند، اما به گفته منبع مطلع، هم «پاتريک شاناهان» سرپرست مستعفي وزارت دفاع آمريکا و «مارک اسپر» جانشين وي، در اين نشست حضور دارند. «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا در اين نشست حاضر نيست. با اين حال، بنا بر اعلام کاخ سفيد ترامپ دو بار، يک بار ديشب و يک بار امروز صبح درباره پهپاد ساقط‌شده اين کشور گزارش توجيهي دريافت کرده است. سي‌ان‌ان همچنين گزارش داده است که آمريکا در تلاش است تا قطعات باقي‌مانده از لاشه پهپاد سرنگون‌شده را يافته و جمع‌آوري کند. ..."  Bayanmedianetwork@
ژنرال جوزف گاستلا، فرمانده نيروي هوايي ستاد فرماندهي مشترک آمريکا، عصر پنجشنبه در يک کنفرانس تلفني با خبرنگاران در پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا، گفت پهپاد آمريکايي که ديشب با يک فروند موشک زمين به هواي ايران سرنگون شد، در ۳۴ کيلومتري دور از ساحل اين کشور و در ارتفاع بالا در حال پرواز بود. @Bayanmedianetwork
در اين شرايط که رهبر ايران  و سپاه کشور را به سمت جنگ ميبرند،مردم ايران از همين حالا بايد آماده باشند و به ديگران هم خبر بدهند چون بعد از وقوع واقعه کار از کار گذشته است و اينترنت مردم ايران هم در سرار کشور قطع خواهند کرد و هر زمان جنگ شروع شد، مردم ايران بايد سريعاً به خيابان ها بريزند چون مسلماً در هنگام شروع جنگ؛ الف) احتمال کودتا نظاميان به سرکردگي سپاه پاسداران بسيار افزايش خواهد يافت و مردم بايد با حضور خود در خيابان ها جلو اين اقدام آنها را بگيرند. ب) بهترين و شايد تنها فرصت تاريخي باقيمانده مردم و اپوزوسيون برانداز واقعي در اين هنگام براي شروع قيام و دعوت سراسري تمام گروه ها و چهره هاي برانداز از مردم براي حرکت گسترده و همگاني ميليوني از سرتاسر کشور به سمت پايتخت براي فتح تهران و دعوت از نظاميان براي پيوستن به مردم و رها کردن خدمت در تمام ارگان هاي نظامي و شبه نظامي ،و هجوم مردم به #مراکز_نظامي و سياسي براي تسخير آنها و هم چنين حمايت گسترده از نظاميان تا در صورت مسلح بودن با سلاح هايشان  به مردم بپيوندند تا هم باعث افزايش اعتماد به نفس مردم و هم مانع از #سرکوب مردم مبارز ايران توسط اوباش سرکوب گر شوند و همچنين باعث ريزش گسترده در سرکوبگران و پيوستن آنها به مردم شوند.2500mammihan_@
رئيس جمهوري ايالات متحده در پاسخ به اين سوال که آمريکا چه واکنشي نشان خواهد داد گفت: به زودي متوجه خواهيد شد. ترامپ درباره دلايل اين حمله گفت ممکن است يک آدم سرخود و بي عقل و ابله پهپاد آمريکايي را هدف قرار داشته باشد. او در پاسخ به اينکه آيا همچنان با روي گشاده از گفت‌وگو با ايران حمايت مي‌‎کنيد يا نه گفت بگذاريد ببينم چه پيش مي‌آيد... پهپاد آمريکايي به وضوح غيرمسلح و روي آب‌هاي بين‌المللي بوده است....ايران اشتباه بزرگي کرد و اين پهپاد در آب‌هاي بين‌المللي بوده و آمريکا اين را مستند کرده است...براي من سخت است که باور کنم اين اتفاق عمدا رخ داده است. من احساس مي‌کنم اين اشتباه توسط فردي رخ داده که نبايد اين اشتباه را انجام مي‌داد. cnnparsi@
ترامپ: ايران اشتباه بسيار بزرگ و بدي مرتکب شد که پهباد آمريکا را در آبهاي بين‌المللي هدف قرار داد. ما از لحاظ علمي تمامي اسناد و شواهد را در دست داريم که نشان مي‌دهد اين پهباد در آّبهاي بين المللي بوده است. @Sedaiemardom
نيويورک‌ تايمز و شبکه خبري اي‌بي‌سي آمريکا: «پرزيدنت ترامپ» ساعاتي قبل در عصر پنجشنبه بوقت ايران فرمان حمله به ايران در پاسخ به سرنگون کردن پهپاد RQ-4A «گلوبال هاوک» آمريکايي را صادر کرده بود، اما در حالي که جنگنده‌ها و ناوهاي آمريکا آماده حمله بودند دستور آمد که عمليات متوقف شده و رئيس‌جمهور نظرش تغيير کرده است. دليل تغيير نظر ترامپ مشخص نيست و حتي معلوم نيست که عمليات به طور کامل متوقف شده يا اينکه ممکن است اجرا شود. @etelafedah
«پرزيدنت ترامپ»، در مورد علت لغو فرمان حمله به سايت هاي پدافندي جنوب ايران در پاسخ به سرنگون کردن پهپاد RQ-4A «گلوبال هاوک» توسط رژيم ايران گفت: آنها يک هواپيماي بدون سرنشين که در خطوط هوايي بين المللي در حال پرواز بود را ساقط کردند، شب گذشته سه روش مختلف عمليات تلافي جويانه را طراحي و راه اندازي کرديم. وقتي من از تعداد کشته ها سوال کردم يکي از ژنرال ها گفت ۱۵۰ نفر، ۱۰ دقيقه قبل از شروع عمليات، من عمليات را متوقف کردم. @etelafedah
اهداف نظامي که برآورد شده و آمريکا مشغول محاسبه براي حمله به آنها بود در انديشکده استراتفور بررسي شد. بخشي از پادگانها و مراکز نظامي ايران با نقاط سبز کمرنگ و پررنگ مشخص شده اند. اين قرارگاهها و مراکز موشکي و رادار قرار بود بخشي از اهداف باشند. ناوها و هواپيماها در موقعيت آتش بودند اما ترامپ دستور شليک را صادر نکرد! جزييات بيشتر هنوز منتشر نشده و داستان هم هنوز تمام نشده! ترامپ اعلام کرده بود که دوست دارد از «غافلگيري» و «غيرقابل پيش بيني بودن» بهره بگيرد! 2500_Mammihan@
توييت ترامپ در ارتباط با توقف حمله شب گذشته به ايران : ديشب مي خواستيم سه نقطه مختلف در ايران را هدف بگيريم، وقتي پرسيدم چندنفر ميميرند؛ گفتند ۱۵۰ نفر. ده دقيقه قبل از حمله، آن را متوقف کردم. HaghNewss@
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات