تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۴۳۰۱۶

سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به آمریکا

2023 شاهد غافلگیری‌های شدید است به ویژه که تحقیقات درباره تخلفات دولت الکاظمی به حقایق مهمی رسیده است که برای افکار عمومی روشن خواهد شد و درپرونده‌های مهمی محکوم خواهد شد.

«ابومیثاق المساری» عضو ائتلاف فتح در پارلمان عراق فاش کرده بود که مقدمه چینی‌هایی به منظور سفر «محمد شیاع السودانی» به واشنگتن در حال برنامه ریزی است و وی در راس هیئتی بلندپایه به واشنگتن خواهد رفت و بسیاری از پرونده‌های مرتبط با عراق را با مقامات این کشور در میان خواهد گذاشت.

سفر قریب الوقوع نخست وزیر عراق به آمریکا

المساری خاطرنشان کرد که هنوز زمان نهایی این سفر به واشنگتن مشخص نشده و تماس‌ها با طرف آمریکایی برای انجام این سفر ادامه دارد.

از سوی دیگر «ثائر الجبوری» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق اعلام کرد که به احتمال زیاد محمد شیاع السودانی پرونده افزایش قیمت دلار را در سفر به آمریکا مطرح خواهد کرد.

الجبوری افزود: احتمال می رود که پرونده افزایش قیمت دلار در راس اولویت‌های السودانی و در راس پرونده‌هایی باشد که نخست وزیر در جریان سفر به آمریکا بررسی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: عراق اکنون درگیر جنگ اقتصادی است علی الخصوص اینکه افزایش قیمت دلار به دست دولت و یا بانک مرکزی نبوده بلکه نتیجه درگیری‌های بین المللی بوده است.

این نماینده عراقی ادامه داد: تفاهم سیاسی تاثیر بسزایی در ثبات نرخ ارز دارد.

تحرکات مصطفی الکاظمی

«جبار عوده المعموری» از اعضای ارشد چارچوب هماهنگی از تحرکات «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر سابق عراق برای درخواست حمایت از سفارت آمریکا در بغداد سخن گفت.

وی افزود: مصطفی الکاظمی همچنان در حال رفت و آمد به ساختمان سفارت آمریکا در بغداد به منظور درخواست حمایت است به ویژه که به زودی پرونده‌های مالی و اداری و نیز موضوعات مربوط به امنیت ملی عراق در کمین اوست.

المعموری تصریح کرد: الکاظمی در حال حاضر میان عراق و لبنان و امارات در گردش است و به احتمال زیاد به دنبال رفتن و ماندن در امارات است. آینده سیاسی الکاظمی تمام شده و او برگه سوخته محسوب می‌شود.

وی افزود: 2023 شاهد غافلگیری‌های شدید است به ویژه که تحقیقات درباره تخلفات دولت الکاظمی به حقایق مهمی رسیده است که برای افکار عمومی روشن خواهد شد و درپرونده‌های مهمی محکوم خواهد شد.

یادآور می‌شود که الکاظمی پس از رای اعتماد پارلمان به دولت السودانی، اریکه قدرت را رها کرد.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات