صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۳۲۲۲

مهم‌تر از تیک آبی!

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
در سال‌های اخیر، با گسترش شبکه‌های اجتماعی و حمله به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی، مردم از دولتمردان انتظار داشته‌اند شبکه‌های خارجی که بستر ناامنی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند، محدود یا مسدود شوند و در عوض از بسترهای داخلی حمایت به عمل آید؛ اما همواره با مواضع و عملکرد متناقض مواجه بوده‌اند.
توئیتر در سال 1388 فیلتر شد، تلگرام در سال ۱۳۹۶ به مدت بیش از یک هفته از دسترس کاربران ایرانی خارج شد و بالاخره در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۳۹۶ بار دیگر در دسترس قرار گرفت. تلگرام در ۱۰ اردیبهشت 1397 بار دیگر در ایران به دستور قضایی از دسترس کاربران خارج شد، در اعتراضات ۱۴۰۱ هم واتساپ و اینستاگرام از دسترس خارج شدند.
اما کماکان شاهد رفتارهای مدیران گذشته درباره این شبکه‌ها هستیم که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
مردم و جریان انقلابی می‌کوشند نحوه نصب و استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی داخلی را به سایرین آموزش دهند تا هم از لحاظ اخلاقی مصون بمانند و هم آسیب‌پذیری انقلاب کمتر شود، اما برخی افراد که واقعاً نسبت آنها با نظام و انقلاب مشخص نیست، به نحو مشکوکی از مسدود شدن این شبکه‌های ضد ایرانی کسب درآمد می‌کنند و با فروش وی‌پی‌ان یا فیلترشکن وارد یک تجارت کثیف به قیمت از دست رفتن ارزش‌ها می‌شوند.
مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه داشته باشند که در جبهه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی یک جنگ به تمام معنای واقعی رخ داده است و دشمن از این ابزارها به تسلیحات شبکه‌های اجتماعی یاد می‌کند.
حتماً خبر دارید که گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به رؤسای شرکت‌های گوگل، متا، آمازون، مایکروسافت، اپل و دیجیتال اوشن از آنها خواستند که از معافیت‌های تحریمی بایدن استفاده کرده و از اغتشاشگران حمایت کنند.
این ۱۳ نفر عضو کنگره با اشاره به اغتشاشات اخیر نوشته‌اند: «حفظ ارتباط ایرانی‌ها با جهان بیرون، دسترسی آنها به اطلاعات مستقل و مرتبط بودن آنها به یکدیگر حائز اهمیت اساسی است. ما از شرکت‌های شما می‌خواهیم به سرعت و به صورت قانونی، ابزارهای لازم برای دور زدن ممنوعیت‌های دولت را در اختیار ایرانی‌ها قرار دهند.»
مسئولان محترم بدانند  وادادگی و عقب‌گرد از مواضع انقلابی و بازی در زمین اغتشاشگران و حامیان آنها در باره فضای مجازی است.
 مطمئن باشید اگر به جای  پلتفرم‌های خارجی به فکر اقتصاد دانش‌بنیان داخلی باشیم، خدمات دولت برای مردم باورپذیرتر می‌شود و بساط تسلیحات شبکه‌های اجتماعی از زندگی مردم برای همیشه جمع می‌شود؛ در این صورت مردم قدرشناس ایران در تمام لحظات با شما هستند. آنها را قدر دانسته و بدانید حمایت الهی و رضایت مردم را نداشته باشید، در این دنیا و در پیشگاه امام، شهدا و خداوند عادل باید پاسخگو باشید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات