اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۴۳۲۶۲

بررسی راه‌های تجارت با کشورهای آفریقایی

به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، همایش بررسی ظرفیت‌های تجاری شمال آفریقا به همت اداره کل آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران و با هدف بررسی ظرفیت‌های بالای تجاری و اقتصادی کشورهای شمال آفریقا با حضور سفرای کشورهای شمال آفریقا، رایزنان بازرگانی کشورهای هدف، دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا وزارت امور خارجه و جمعی از تجار و علاقمندان به فعالیتهای اقتصادی در شمال آفریقا در به میزبانی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

بررسی راه‌های تجارت با کشورهای آفریقایی/راه‌اندازی 8 مرکز تجاری در قاره آفریقا

در این رویداد که سومین همایش از سلسله همایش‌های معرفی ظرفیت های تجاری قاره آفریقا بود، بر شناخت دقیق فرصت های بالقوه و بالفعل تجاری قاره آفریقا، تمرکز ویژه بر  مزیت های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات و مشوق های حمایتی موجود در شمال آفریقا و لزوم بهره گیری از مشاورین و خبرگان امر برای ورود به بازار بزرگ شمال آفریقا تاکید شد.

در ابتدای این همایش، سید محمد صادق قنادزاده مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران با برشمردن ویژگیهای کم نظیر قاره آفریقا به تشریح برخی موانع موجود پرداخت و از لزوم همگرایی بیشتر در تمامی ارکان نظام برای بهره گیری حداکثری از ظرفیت های قاره بکر آفریقا گفت.

وی همچنین با برشمردن مجموعه اقدامات گسترده سازمان توسعه تجارت ایران در جهت ایجاد و افزایش شناخت دو طرفه بین ایران و کشورهای قاره آفریقا، به حضور در ۴ رویداد بزرگ نمایشگاهی آفریقا، تبادل بیش از ۱۰۰ هیئت تجاری، برگزاری سلسله همایش‌های معرفی ظرفیت های تجاری آفریقا، اعزام قریب الوقوع ۳ رایزن به مناطق مختلف آفریقا و نشست های تخصصی متعدد با اتحادیه ها و سندیکاهای صادراتی کشور طی ۹ ماهه گذشته اشاره کرد.

قنادزاده با بیان اینکه  ظرفیت بالای مراکز تجاری زیر نظر سازمان توسعه تجارت ایران در کشورهای هدف به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ورود به بازار است، گفت: شبکه‌ای بالغ بر ۸ مرکز تجاری در سرتاسر قاره آفریقا فعال شده و به ارائه طیف وسیعی از خدمات به شرکتهای تولیدی و صادراتی که بنای حضور در بازار آفریقا را دارند، می‌پردازند.

به گفته وی این مراکز در کشورهای کنیا، اوگاندا، تانزانیا، ساحل عاج، غنا، کامرون، سنگال، نیجریه، الجزایر و آفریقای جنوبی مستقر و این شبکه تا پایان سال تکمیل می شود.

در ادامه این همایش، شوشتری دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقا این وزارتخانه با بیان اهمیت راهبردی کشورهای شمال آفریقا از آمادگی تمامی سفرا و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران برای مشورت، مساعدت و همکاری با تجار و صادرکنندگان ایرانی خبر داد.

وی با تأکید بر اولویت صدور خدمات فنی مهندسی و سرمایه‌گذاری در کشورهای شمال آفریقا افزود: توجه ویژه شرکت ها به قوانین حمایتی و همچنین ضوابط خاص کشورهای شمال آفریقا، پیش از ورود از لازمه های مهم فعالیت در این کشورهاست.

در ادامه این رویداد، رایزن بازرگانی کشور الجزایر به تشریح سیاست‌های حمایت از سرمایه گذاران در این کشور پرداخت و از نسخه جدید قانون سرمایه گذاری الجزایر به عنوان یک فرصت تاریخی برای ورود شرکت های ایرانی یاد کرد.

همچنین در این همایش دو تن از مدیران مراکز تجاری ایران در کشورهای الجزایر و کامرون به معرفی خدمات خود و تشریح چگونگی انجام فعالیتهای اقتصادی و تجاری در کشورهای متبوع پرداختند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات