اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۳۳۶۶

هشدار ناتوانی دولت آمریکا در پرداخت بدهی های خود تا ۵ روز آینده

به نقل از رویترز، جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا در روز جمعه گفت آمریکا احتمالاً در نوزدهم ژانویه به محدوده مصوب 31.4 تریلیون دلار برای بدهی‌های خود می‌رسد. بدین ترتیب خزانه‌داری باید اقداماتی برای مدیریت پولی اتخاذ کند تا بتواند جلوی تأخیر در پرداخت بدهی‌ها را تا اوایل ژوئن بگیرد.

هشدار ناتوانی دولت آمریکا در پرداخت بدهی های خود تا 5 روز آینده

 یلن در نامه‌ای به کوین مک‌کارتی، سخن‌گوی جدید مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه و سایر سران کنگره نوشت:«بعد از رسیدن به این محدوده بدهی، خزانه‌داری باید اقداماتی فوق‌العاده را برای جلوگیری از قصور آمریکا در پرداخت بدهی‌هایش اتخاذ کند».

 وی قانون‌گذاران را مجبور کرد سریعاً برای بالا بردن سقف بدهی اقدام کنند.

 جمهوری‌خواهان درحال‌حاضر کنترل مجلس آمریکا را در دست دارند و تهدید کرده‌اند که از سقف بدهی به‌عنوان اهرمی برای کاهش هزینه‌ها از سوی دموکرات‌ها و دولت بایدن استفاده می‌کنند. بدین‌ترتیب نگرانی در واشنگتن و وال‌استریت درمورد درگیری بر سر سقف بدهی در سال جاری افزایش یافته که می‌تواند به اندازه‌ منازعات سال 2011 مخرب باشد، منازعاتی که باعث کاهش رتبه‌بندی اعتباری آمریکا و سال‌ها کاهش هزینه‌ها در بخش داخلی و نظامی شده بود.

 کاخ سفید اعلام کرد هیچ مذاکره‌ای بر سر بالا بردن سقف بدهی انجام نخواهد داد و این اقدام بدون هیچ شرایطی انجام می‌شود.

 اطلاعات خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد بدهی فدرال این کشور 78 میلیارد دلار پایین‌تر از محدوده تعیین‌شده قرار دارد و موجودی نقدی خزانه‌داری 346.4 میلیارد دلار است. خزانه‌داری آمریکا در روز پنجشنبه 85 میلیارد دلار کسری را در ماه دسامبر اعلام کرد.

 یلن گفت اتخاذ اقدامات فوق‌العاده به دولت این امکان را می‌دهد که برای مدت محدودی به تعهدات خود عمل کند. وی تأکید کرد قصور دولت در انجام تعهدات خود آسیب غیر قابل جبرانی به اقتصاد آمریکا، زندگی مردم و ثبات مالی جهانی می‌زند.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات