صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۴۳۴۲۳

استقبال گرم مردم و چهره یخ‌زده دشمنان

در دومین سفر از دور دوم سفرهای رئیس‌جمهور، «یزد» انتخاب شده بود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به همراه شماری از اعضای کابینه وارد یزد شد و مورد استقبال پرشور و حماسی مردم دارالعباده قرار گرفت. استقبال گرم مردم به قدری حماسی و پرشور بود که سرمای هوا از یاد رفته بود.
یزدی‌ها روز پنج‌شنبه، 22 دی‌ماه در استقبال از رئیس‌جمهور در حسینیه امیر چخماق یزد حماسه آفریدند. گزارش‌های میدانی نشان از این داشت که شهروندان یزدی از ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه با حضور پرشور خود در خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی امیرچخماق یزد و در دست داشتن پلاکاردها و شعار نوشته‌های انقلابی از حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی استقبال کردند. بدون تردید، حضور حماسی مردم یزد در استقبال از رئیس‌جمهور یک معنا بیشتر نداشت و آن، سیلی محکم بر چهره رسانه‌های غربی است که طی چند ماه اخیر از هر حربه‌ای برای تفرقه‌افکنی بین مردم استفاده کردند.
رسانه‌های غربی اگر عقل داشته باشند، باید متوجه شوند که این قبیل استقبال‌ها نشان از این دارد که هنوز مردم بابصیرت و انقلابی ایران به رئیس‌جمهور ولایتمدار خود اعتماد و امید دارند و هیچ گاه دست خود را به سمت بیگانه دراز نخواهند کرد. آنها امید دارند دولت سیزدهم به واسطه سرمایه‌های اجتماعی و ظرفیت‌های داخلی، معضلات و مشکلات کنونی برآمده از دولت‌های قبل را ریشه‌کن کند. حجت‌الاسلام رئیسی، در حسینیه امیرچخماق و در میان مردم پرشور یزد درباره حضور پر معنای مردم گفت: «مردم استان یزد، بنده را با حضور پرشور و با معنای‌شان شرمنده کردند و این استقبال، پیام حضور و حمایت از ارزش‌های انقلاب و پاسداشت خون شهیدان و همچنین اعلام حضور به حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که مردم ایران همیشه در میدان آماده‌اند.»
رئیس‌جمهور افزود: «برای من افتخار بزرگی است که در جمع مردم ولایی، شهیدپرور، با بصیرت، پرتلاش، اهل قنوت و نجوای با خدا، اهل قناعت و همچنین مردمی که مواهب الهی برای آنها در طول تاریخ جاری بوده است، حضور دارم.» حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه برنامه‌های خود در دومین روز از سفر به استان یزد در جمع مردم شهرستان خاتم حضور یافت و در خصوص درایت و بصیرت مردم ایران اظهار داشت: «دشمن فکر می‌کرد با تهدید، تحریم و فشار حداکثری می‌تواند مردم ما را متوقف کند؛ اما دید که مردم ما مصمم هستند، متوقف نشده و نمی‌شوند. ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد که با همکاری و همراهی همه بخش‌ها و حمایت دولت این ظرفیت‌ها احیا می‌شود و ما در حوزه‌های بسیاری پیشرفت کرده‌ایم و این روند تداوم خواهد داشت.»
رئیس‌جمهور کشورمان در برنامه بعدی خود که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن برگزار شده بود، با تبریک این مناسبت پرسعادت، حضور زنان در مراکز تصمیم‌گیری را لازم‌الاجرا دانست و درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد حجاب گفت: «برخی از بانوان شاید حجاب کاملی نداشته باشند، اما دلداده آرمان‌های شهدا و انقلاب هستند، نباید با دیدگاه سلیقه‌ای این افراد را طرد کنیم. آنچه رهبر معظم انقلاب در این‌باره فرمودند، فصل‌الخطابی برای همه دلدادگان انقلاب است.» خلاصه فعالیت‌های رئیس‌جمهور در دو روز را می‌توان این گونه توصیف کرد:
روز اول: دیدار عمومی با مردم، افتتاح خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت در مواقع اضطراری، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یزد و فلات مرکزی و آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی.
روز دوم: افتتاح مجتمع فولاد بافق، دیدار با مردم شهرستان هرات، شرکت در جشن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حضور در جلسه مشترک اعضای هیئت دولت و شورای اداری و نشست مطبوعاتی.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات