بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۳۵۱۲

روایت آنکارا از موضوعات رایزنی امیرعبداللهیان و چاووش‌اوغلو در ترکیه

وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه به ترکیه سفر خواهد کرد تا درباره موضوعات مختلف به رایزنی بپردازد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه، «حسین امیرعبداللهیان»‌ در این سفر با «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه دیدار خواهد کرد و دو دیپلمات در این دیدار درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه به تبادل نظر خواهند پرداخت.

چاووش اوغلو روز دوشنبه نیز در در پیامی توییتری نوشت که با «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه دیدار داشته و بار دیگر بر حمایت آنکارا از قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل در خصوص روند سیاسی و کمیته قانون اساسی تاکید کرده است.

قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل که سال 2015 به تصویب رسید خواستار آتش بس و راه حل سیاسی در سوریه شده بود. 

این دومین سفر امیرعبداللهیان به ترکیه پس از تصدی این سمت است. ششم تیر ماه ۱۴۰۱ بعد از آنکه چندین بار خبر سفر حسین امیرعبداللهیان به ترکیه مطرح شده بود، این سفر انجام شد. وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا رفت و ضمن دیدار با وزیر خارجه ترکیه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و به گفت‌وگو نشست. یکی از مباحثی که در این گفت‌وگوها مطرح شد عملیات احتمالی نظامی ترکیه در شمال سوریه بود.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات