صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۴۲۶۱

بحران‌های کارگری پس از اروپا، آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد

بلومبرگ گزارش داد: بحران مالی گسترده در شرکت‌های چند ملیتی فعال در حوزه فناوری‌های نوین عامل اصلی افزایش آمار بیکاری در ایالات متحده
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif در حالی که در هفته‌ها و روز‌های گذشته بسیاری از شهر‌های بزرگ اروپایی گرفتار اعتراضات و اعتصابات گسترده بودند خبر‌ها حکایت از سرایت این شرایط به دیگر قاره‌ها و کشور‌ها دارد. خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از شهر‌های ایالات متحده آمریکا اعلام داشته است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی خصوصا فعالین حوزه فناوری‌های نوین با مشکلات متعدد اقتصادی روبرو هستند به گزارش این نشریه تورم بالا، خصوصا مسئله قیمت سوخت و حامل‌های انرژی از جمله عواملی هستند که باعث گسترش بحران در شرکت‌های بزرگ آمریکایی شده است. البته به گفته مسئولین این شرکت‌ها افزایش سود بانکی و عدم حمایت دولت آمریکا از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های نوین از جمله عواملی است که باعث گردیده این شرکت‌ها زیانده شوند و به ناچار برای خروج از بحران دست به اخراج کارکنان خود بزنند. به گفته این نشریه در هفته‌های گذشته اخراج کارکنان و کارمندان در این شرکت‌ها به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است که اکثرا هم از قشر جوان و تحصیل کرده جامعه آمریکا هستند.

* برابر تحلیل کارشناسان این نشریه در صورت ادامه این روند باید شاهد گسترش معضلات گسترده اجتماعی در جامعه آمریکا بود. اما نکته درخور توجه این موضوع است که این موج گسترده از بیکاری در جوانان تحصیل کرده در ۲۰ سال گذشته در آمریکا بی‌سابقه بوده است لذا افزایش خشونت، گسترش مشکلات اخلاقی، رواج بی‌بندباری و شیوع مشکلات روحی و جسمی از جمله مواردی است که این نشریه از آن‌ها به عنوان آسیب‌های اجتماعی آینده جوانان آمریکایی نام برده است که در صورت عدم اقدام موثر و عاجل از سوی دولت آمریکا می‌توان شاهد افزایش بیش از پیش بحران‌های اجتماعی ذکر شده در جامعه آمریکا بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات