فرهنگی >>  هنر >> نبض فرهنگ
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۴۴۲۹۶

مرحوم کریمی مراغه‌ای نام خود را در جرگه هنرمندان نیک‌اندیش خستگی‌ناپذیر جاودان کرد

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در پیامی درگذشت استاد میرزاحسین کریمی‌مراغه‌ای، شاعر سرشناس و برجسته خطه آذربایجان و ایران را تسلیت گفت.

مرحوم کریمی مراغه‌ای نام خود را در جرگه هنرمندان نیک‌اندیش خستگی‌ناپذیر جاودان کرد

متن پیام تسلیت رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به این شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ، قلب شاعرِ عارف، خاستگاه مهر و صفاست و برای مردمش می‌تپد، در جایی با شجاعت پیش‌قراول قیام علیه تاریکی است، زمانی هم نغزگو و طناز، مردم را نه سرگرم که با لطایفی به فکر فرو می‌برد و آنی در صف اصحاب آل‌الله، مرثیه می‌گوید و داغ آه به دل می‌نشاند.

کمتر شاعر معاصری را می‌توان یافت که این‌گونه متبحر و متخلق و متعهد ده‌ها هزار بیت سروده باشد. از این مناظر، دریغاگوی فقدان شاعر و ادیب فرزانه، مرحوم استاد حسین کریمی مراغه‌ای هستیم. با نیازها و دردهای مردم آشنا بود و شعرش را به خدمت رفع مسائل مردم کوچه و بازار درآورد.

در واقع او برای مردم ماند و در مسیر روشنگری، آزاداندیش و سخت‌کوش لحظه‌ای در حمایت از انقلاب اسلامی باز نایستاد و نام خود را در جرگه هنرمندان نیک‌اندیشِ خستگی‌ناپذیر، جاودان ساخت. با افسوس فراوان، این شاعر خوش‌قریحه و ادیب فرهیخته اکنون در میان ما نیست ولی آثار او خاطره‌آفرین و ارزشمند خواهند ماند و برای تاریخ خودنمایی خواهند کرد.

مصیبت درگذشت ایشان را به خاندان محترم، دیار هنردوست مراغه و خطّه آذربایجان عزیز همچنین جامعه فرهیخته‌ی شعر و ادبیات کشور تسلیت می‌گویم و دعا می‌کنم روح ایشان که منوّر به نور خادمی مکتب‌ثارالله است با صالحان امت محشور شود.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات