صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۴۴۳۹۶

پیشخوان

 تیترهای دردناک 
روزنامه «وال‌استریت ژورنال» تیتر و عکس یک خود را به زلزله ترکیه اختصاص داد و در مطلبی تأسف‌بار نوشت: «با گذشت زمان، همان‌طور که صداهای درخواست کمک از زیر آوار قطع می‌شود، امید خانواده‌ها برای یافتن عزیزان‌شان نیز به ناامیدی تبدیل می‌شود. دولت ترکیه هم‌اینک زیر بار حملات شدید انتقادات مردمی قرار دارد؛ زیرا با گذشت چند روز از وقوع زلزله، نتوانسته کمک‌رسانی خوبی به مردم داشته باشد. میزان بالای پس‌لرزه‌ها که تا روز پنج‌شنبه گذشته به 800 زمین‌لرزه رسید نیز مانع بزرگی برای انجام عملیات امداد و نجات و آواربرداری شده
 است. مسئله دیگر در زلزله ترکیه و سوریه که گفته‌شده است بزرگ‌ترین و خسارت‌بارترین زلزله دهه اخیر بوده است، این است که مردمی که آواره شده‌اند، هم‌اینک در سرمای زمستان و شرایط سخت در زیر بارش برف و باران در خیابان‌ها آواره شدند و بسیاری از آنها در اتومبیل‌ها شب را به سر می‌برند.»
 
انتقادها 
سخنرانی سالانه بایدن در کنگره، با انتقادات شدیدی از سوی رسانه‌ها مواجه شده است. رسانه‌های جمهوری‌خواه، این سخنرانی را یک اقدام انتخاباتی برای سال 2024 دانستند و اعلام کردند، سخنرانی رئیس‌جمهور باید در جهت نزدیک کردن دو حزب و از بین بردن اختلافات باشد؛ اما بایدن دست به افزایش تنش‌ها بین احزاب زد و هیچ حرکتی در راستای ترویج وحدت در ایالات‌متحده انجام نداد. روزنامه «واشنگتن‌پست»، اما در تیتر یک خود گفت که بایدن هم خواستار همکاری‌های دوحزبی برای رفع مشکلات اقتصادی در ایالات‌متحده شد و هم جمهوری‌خواهان و مخالفان دولت خود را به مبارزه طلبید.
 بایدن در این سخنرانی اعلام کرد که کارش هنوز تمام نشده است و تا پایان کار و اجرای تمام برنامه‌هایش ـ به‌ویژه برنامه‌های اقتصادی دولتش‌ـ در منصب خود باقی‌مانده و به کار خود ادامه می‌دهد. این جمله برای جمهوری‌خواهان به معنای تبلیغات برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 بود و به همین جهت، بایدن را به سوءاستفاده از موقعیت سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور در جهت رسیدن به اهداف انتخاباتی‌اش متهم کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات