صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۴۴۶۱۲

پیشخوان

پایگاه بصیرت / ثمانه اکوان
ادامه  اعتراض 
تظاهرکنندگان صهیونیست در ادامه مخالفت‌ با سیاست‌های کابینه راستگرای نتانیاهو درباره اصلاح قوانین قضایی، برای ششمین هفته در تل‌آویو تجمع اعتراضی برگزار کردند و این اعتراضات به تیتر یک بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شد. روزنامه «وال‌استریت ژورنال» هفته گذشته در همین زمینه نوشت: «ده‌ها هزار نفر در تل‌آویو و دیگر شهر‌ها برای ششمین هفته پیاپی در اعتراض به لایحه کابینه بنیامین نتانیاهو برای اصلاح قوانین قضایی رژیم صهیونیستی، تظاهرات کردند.»رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند بیش از ۵۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. روزنامه «هاآرتص» تعداد شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را ۷۵ هزار نفر برآورد کرد. تظاهرکنندگان خواستار اعتصاب عمومی همزمان با بررسی کلیات این لایحه شدند. تغییراتی که کابینه نتانیاهو تلاش می‌کند در قوانین قضایی رژیم صهیونیستی ایجاد کند، به کنست اجازه می‌دهد با رأی اکثریت نسبی، احکام دادگاه عالی این رژیم را ابطال کند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای رهایی از پرونده‌های فساد خود به هر کاری دست می‌زند و با تشکیل کابینه یک‌دست و راستگرا و حذف رقبا و مخالفان و با انتصاب «یاریو لوین» به وزارت دادگستری به اصلاحات قضایی با هدف کاهش اختیارات قوه قضائیه و تضعیف دادستان عالی روی آورده است. این امر با واکنش منفی گسترده احزاب مخالف، قضات، وکلا و ساکنان سرزمین‌های اشغالی همراه شده است.
 
نگرانی انگلیس 
پلیس انگلستان به نیروهای خود هشدار داده است، در استفاده از پهپادهای چینی و همچنین دوربین‌های مورد استفاده روی لباس‌شان به شدت محتاط باشند؛ زیرا امکان دارد چینی‌ها از این طریق از انگلیسی‌ها جاسوسی کنند. 
ترس از جاسوسی چین که با ماجرای بالون اطلاعاتی چین بر فراز آسمان آمریکا، در تمام اروپا بیشتر شده است، موجب شده است این کشورها به سمت تغییر تجهیزاتی بروند که تا به حال از چینی‌ها خریداری می‌کردند. 
روزنامه «دیلی تلگراف» در همین زمینه نوشته است، پلیس انگلستان به نیروهای خود دستور داده است، در خرید این تجهیزات تجدیدنظر کرده و آنها را با دقت مورد رصد و نظارت قرار دهند. دوربین‌های روی لباس پلیس انگلیس تا به حال از کارخانه‌های چینی خریداری می‌شد. با این حال، نگرانی بیشتر در دولت انگلستان بر سر استفاده از پهپادهای نظارتی است که در چین ساخته شده و در پلیس این کشور به وفور استفاده می‌شود. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات