سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۴۴۸۳۷

آغاز مرحله عملیاتی رزمایش پدافند هوایی از امشب

امیر قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) درخصوص رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1401 گفت: برابر طراحی‌های دقیق انجام گرفته مرحله اصلی رزمایش تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1401 در دو سوم از آسمان کشور و در گستره بیش از 1 میلیون کیلومتر مربع از نیمه شب امشب آغاز خواهد شد.

آغاز مرحله عملیاتی رزمایش پدافند هوایی از امشب/ نمایش سامانه‌های زیرزمینی پدافند برای اولین بار

وی افزود: یگان‌های نیروهای هوایی و پدافند هوایی ارتش به همراه فرماندهی پدافند هوایی نیرو هوافضای سپاه با حضور دیده‌بان‌های بصری ارتش، سپاه، بسیج و فراجا تحت امر قرارگاه مشترک پدافند هوایی و تحت کنترل شبکه یکپارچه شبکه پدافند هوایی در این رزمایش شرکت خواهند داشت.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: رزمایش امسال در مناطق واقعی و مراکزی که سامانه‌های پدافندی طی سال در آن مستقر هستند انجام می شود.

امیر رحیم‌زاده ادامه داد: بیش از 100 فروند هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین تحت کنترل نیروی هوایی ارتش در قالب نیروی نارنجی مراکز حساس هسته‌ای مانند فرودو و مراکز حساس نظامی را مورد حمله قرار می دهند و عملکرد سامانه‌های پدافندی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. اکثر سامانه‌ها بومی هستند که توسط وزارت دفاع و مراکز جهاد خودکفایی و شرکت های دنش بنیان ساخته شده‌اند.

وی تصریح کرد: در رزمایش امسال گوشه‌ای از لایه پنهان پدافند هوایی که برای عدم کشف در تونل‌های زیر زمینی قرار گرفته‌اند و در زمان نیاز از زیر زمین خارج می شوند و بعد از عملیات به زیر زمین می روند؛ به نمایش گذاشته خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: این رزماش برای نمایش توانمندی فرزندان غیور کشور انجام خواهد گرفت و نیروهای مسلح نشان خواهند داد که آمادگی کامل برای دفاع از مراکز حساس و حیاتی کشور را خواهند داشت.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات