بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۴۵۴۲۹

تظاهرات چند هزار نفری در اعتراض به تورم و دستمزد پایین در پرتغال

هزاران نفر از مردم پایتخت پرتغال شامگاه شنبه در اعتراض به حقوق و دستمزدهای پایین و درخواست مزایای بازنشستگی به خیابان‌های لیسبون آمدند.

تظاهرات چند هزار نفری در اعتراض به تورم و دستمزد پایین در پرتغال

در این تظاهرات همچنین مردم لیسبون به‌نمایندگی از تمام پرتغالی‌ها خواستار مداخله دولت برای جلوگیری از افزایش بیشتر بهای مواد غذایی شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرتغال یکی از فقیرترین کشورهای غرب اروپا است که طبق داده‌های رسمی، بیش از ۵۰ درصد کارگران این کشور کمتر از یک‌هزار یورو در ماه درآمد دارند.

اطلاعات اداره آمار اروپا نشان می‌دهد که حداقل حقوق ۶۸۱ یورویی در ماه در پرتغال - که بر اساس قدرت خرید نسبی تعیین شده و نه بر اساس هزینه کنونی زندگی در این کشور - در رتبه دوازدهم از ۱۵ کشور اروپایی دارای کمترین حداقل حقوق قرار دارد.

با این حال «آنتونیو کاستا سلیوا» وزیر اقتصاد پرتغال روز جمعه ضمن اعلام مخالفت دولت با هرگونه دخالت برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی، گفته بود بازار بهترین مکانیسم برای تعیین قیمت است.

کمتر از دو ماه قبل نیز چند ده هزار نفر از معلمان و کادر آموزشی پرتغال با تظاهرات در خیابان‌های پایتخت این کشور، نسبت به دستمزد پایین خود در مقایسه با تورم و گرانی اعتراض کردند. 

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات