سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۴۵۵۲۴

رئیسی:‌ توجه به بخش خصوصی باید به عنوان یک اصل در دولت مورد توجه قرار گیرد

رئیس جمهور گفت: توجه به بخش خصوصی باید به عنوان یک اصل در دولت مورد توجه قرار گیرد و افزایش بهره وری در دولت به صورت جدی پیگری شود.

حجت الاسلام رئیسی در همایش بهار خدمت طی سخنانی اظهار داشت: مسئله بهره وری از مسائل بسبار مهم در کشور است که اگر این مسئله حل نشود هرچه سرمایه گذاری کنیم فایده‌ای نخواهد داشت و اگر بهره وری افزایش پیدا نکند هرقدر سرمایه گذاری کنیم فایده‌ای ندارد.

رئیسی:‌ توجه به بخش خصوصی باید به عنوان یک اصل در دولت مورد توجه قرار گیرد

وی افزود: توجه به بخش خصوصی باید به عنوان یک اصل در دولت مورد توجه قرار گیرد و  افزایش بهره وری در دولت به صورت جدی پیگری شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در گزینش افراد و انتخاب همکاران به صلاحیت‌های واقعی توجه شود و در استان ها بومی گزینی را رواج دهید. نیاز نیست در برخی استانها مدیرانی از تهران انتخاب شوند و باید از همان مدیران استانی استفاده شود. برخی شرکت ها در تهران دفتر و کارمند دارند در صورتی که نیاز به این کار نیست و این موضوع هزینه‌های زیادی را برای آن شرکت‌ها رقم می‌زند.

رئیس تصریح کرد: خواهش می‌کنم وزرا توجهی به دفاتر شرکت‌هایی که در تهران فعال هستند بکنند و میزان هزینه و بازدهی این شرکت‌ها را محاسبه کنند. ما باید کار جهادی انجام دهیم و این مهم با اراده تصمیم و هدف میسر می‌شود. در حرکت جهادی باید دشمن را پیش روی خود ببینیم زیرا دشمن نمی خواهد پیشرفت کنیم. ما امروز به گستردگی همه داشته‌هایمان از سوی دشمن تهدید می‌شویم و انتظار از دولت انقلابی این است که  با حرکت های جهادی سریع مشکلات را حل کند و انتظار مردم از دولت ایجاب می‌کند که یک کار متفاوتی انجام شود.

وی گفت: چند موسسه خصوصی و غیر خصوصی افزایش برداشت از بانک مرکزی دارند و این موجب افزایش پایه پولی می‌شود. این شرایط نباید ادامه پیدا کند و این مشکل باید حل شود و به مردم گزارش داده شود. هیچ شرکتی حق ندارد که خلاف مصوبه تعهدات ارزی بانک مرکزی حرکت کند و اگر شرکتی این اقدام را کرد اولین برخورد عزل مدیر آن شرکت است. اگر ضابطه‌ای در کشور بر قرار می شود همه موظف به اجرای آن هستند و هیچ کس نباید از آن تخلف کند.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات