سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۴۵۷۴۸

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: رویکرد لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان حمایتی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان در پنج فصل و پنجاه و یک ماده در کمیسیون تخصصی به تصویب رسیده، گفت: رویکرد این لایحه بیشتر حمایتی و پیشگیرانه است.

فاطمه رحمانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی درباره لایحه لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان گفت: این لایحه در قالب ۵ فصل و ۵۱ ماده و سی تبصره در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده و برای بررسی در صحن مجلس به هیئت رئیس ارسال شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: رویکرد لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان حمایتی است

وی افزود: کار تدوین لایحه لایحه از زمان دولت دهم آغاز شده و سال ۹۰ تا ۹۹ رفت و برگشت هایی بین دولت و قوه قضاییه برای تکمیل داشت و در نهایت در سال ۹۹ با قید یک فوریت برای بررسی به مجلس تقدیم شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب درباره رفع خلاء های قانونی درباره امنیت زنان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنانشان در سالهای ۷۵ و ۹۰ بر رفع خلأهای قانونی در مسائل مربوط به امنیت بانوان و تصویب قوانین لازم در این زمینه تاکید کرده اند.

رحمانی خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم لایحه ارتقاء امنیت بانوان در پنج فصل و پنجاه و یک ماده در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده که فصل نخست آن مربوط به تعاریف و اصطلاحات، فصل دوم تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و حمایتی فصل سوم پایش و نظارت فصل چهارم جرم نگاری و تخت فصل پنجم آیین دادرسی است.

وی افزود: در فصل نخست که تدابیر پیشگیرانه است مسائل مختلف آموزشی، حمایت‌های مختلف مددکاری، اقتصادی، اجتماعی و غیره از بانوان مورد ستم قرار گرفته مد نظر قرار گرفته است و مواد ۲۸ تا ۴۵ لایحه نیز مربوط به بخش جرم انگاری است که در مواردی که قانون وجود داشته مجازات ها تشدید شده و در مواردی هم که قانون نداشته‌ایم قانون گذاری برای مجازات انجام شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: رویکرد لایحه  لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان رویکردی حمایتی و پیشگیرانه است و محور کار حمایت است تا مجازات و مجازات و جرم انگاری در اولویت دوم قرار دارد.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات