صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۴۶۱۳۹

شوک تازه به ژرمن‌ها

یک سال پس از حمله روسیه به اوکراین، ترس از جنگ در میان آلمانی‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته و اکثریت آن‌ها به نیرو‌های مسلح خود اعتماد ندارند.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اولاف شولتس صدراعظم آلمان به واسطه سیاست‌های نادرست و خطرساز خود در جنگ اوکراین، مورد خشم افکار عمومی کشورش قرار گرفته است. حتی ارسال تانک‌های لئوپارد به میدان نبرد، به جای آنکه تبدیل به نماد قاطعیت ژرمن‌ها در این آوردگاه نظامی گردد، به نماد بی‌فکری و کج‌فهمی دولت ائتلافی آلمان نسبت به جنگ اوکراین تبدیل شده است.

* یک سال پس از حمله روسیه به اوکراین، ترس از جنگ در میان آلمانی‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته و اکثریت آن‌ها به نیرو‌های مسلح خود اعتماد ندارند. نارضایتی شهروندان آلمانی نسبت به سیاست‌های دولت این کشور در جنگ اوکراین، در نظرسنجی‌های عمومی نیز انعکاس یافته و نگرانی‌های اولاف شولتس را دو چندان ساخته است. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت بیمه آلمانی «آر اند وی» (R&V)، ۶۳ درصد از مردم آلمان نگرانند که این کشور نتواند در صورت وقوع جنگ از خود دفاع کند. ترس مردم از اینکه در صورت وقوع جنگ آلمان نتواند از خود دفاع کند نسبت به تابستان گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است و ما به ندرت شاهد چنین افزایش بزرگی در نظرسنجی‌های خود بوده‌ایم.

* در این نظرسنجی آمده است که ۵۵ درصد از ژرمنها، نسبت به درگیر شدن کشورشان در صحنه نبرد (ناشی از جنگ اوکراین) نگران هستند. این در حالی بود که در سال ۲۰۲۲ میلادی تنها ۴۲ درصد از شهروندان آلمانی از این نگرانی رنج می‌بردند! بر اساس نتایج این نظرسنجی به وضوح می‌توان مشاهده کرد که جنگ روسیه علیه اوکراین احساس امنیت آلمانی‌ها را متزلزل کرده است. قطعا این مسئله، با محاسبات اولیه سیاستمداران آلمانی متفاوت است. احساس ترس نسبت به جنگ، پس از ۲۴ سال به آلمان بازگشته است! تنها در سال ۱۹۹۹ و در طول جنگ کوزوو بود که ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی شرکت بیمه «آر اند وی» گفتند که از وقوع جنگ می‌ترسند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات