تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۴۶۴۲۶

یک مقام جهاد اسلامی: شهید خضر عدنان برای دفاع از زندگی به شهادت رسید

«هیثم ابوالغزلان» از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین و مسئول رسانه‌ای این جنبش در لبنان در پی اعلام شهادت «خضر عدنان» اسیر فلسطینی که پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا، جانش را از دست داد، گفت که شهید «خضر عدنان» برای دفاع از زندگی و کرامت به شهادت رسید.

یک مقام جهاد اسلامی به فارس: شهید خضر عدنان برای دفاع از زندگی به شهادت رسید

او به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت که دشمن صهیونیستی تلاش دارد زندگی را از مردمی که برای آزادی خاکشان مبارزه می‌کنند، دریغ کند و همه نیروهای مقاومت در همه عرصه‌ها باید در راستای نشان دادن اسرائیل به عنوان رژیمی ضد بشری و ضد قوانین بین‌المللی و تأکید بر مظلومیت اسرا تلاش کنند.

ابوالغزلان در بیان جنایات رژیم صهیونیستی در زندان‌ها علیه اسرا گفت که بیش از ۲۰۰ اسیر فلسطینی تاکنون در زندان‌های این رژیم به شهادت رسیده‌اند و اشغالگران با اجرای ۱۳ قانون کنست علیه اسرا، آن‌ها را در معرض انواع شکنجه‌ها قرار می‌دهند.

به گفته او اشغالگران همچنین تلاش زیادی می‌کنند تا این وقایع به دور از چشم رسانه‌ها بماند، شکنجه‌هایی از قبیل آزار و اذیت روحی، اهمال عامدانه پزشکی، اعتراف‌گیری زیر شکنجه و همراهی پزشکان صهیونیست با این مسأله، از مواردی است که در حق اسرا اعمال می‌شود.

به گفته او نشانه‌هایی از نقض مقررات کنوانسیون چهارم ژنو (۱۹۴۹)، اعلامیه جهانی حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل (۱۹۶۶)، و نقض اعلامیه انجمن بین‌المللی پزشکی (۱۹۶۶) در زندان‌های رژیم صهیونیستی وجود دارد.

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: «بدترین شکنجه‌ها و مرگ تدریجی در زندان‌های اسرائیل انجام می‌شود و با وجود این، اسرای شجاع، شگفت انگیزترین حماسه‌های قهرمانی و رستگاری را در نبرد آزادی و عزت در راه رسیدن به رهایی از زندان را رقم می‌زنند».

«هیثم ابوالغزلان» در ادامه گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، به عملیات فرار از زندان «جلبوع»در شهریور ۱۴۰۰ که شش اسیر فلسطینی توانستند از این زندان فوق امنیتی از راه تونل فرار کنند، اشاره کرد و گفت که این عملیات آغاز نبرد تازه‌ای علیه دشمن صهیونیستی بود و نشان داد که باید با تمامی ابزارها و با اشکال مختلف به مبارزه علیه اشغالگران تا آزادی همه اسرا ادامه داد.

او افزود: «جنبش جهاد اسلامی و سرایا القدس و تمامی جنبش‌های مقاومت فلسطینی اعلام کرده‌اند که هرگز اسرا را در نبردشان علیه اشغالگران تنها نخواهند گذاشت. جهاد اسلامی در این مبارزه قهرمانانه اسرا، دست بسته نخواهد ماند و مجاهدین سلاحشان را بر زمین نمی‌گذارند و از اهداف خود کوتاه نخواهند آمد».

ابوالغزلان همچنین گفت: «اعتصاب غذا به بخشی ثابتی از زندگی اسرای فلسطینی در داخل زندان‌ها تبدیل شده است که نشان دهنده میزان استیصال این اسرا است، زیرا آنها از غذا امتناع می‌ورزند و مرگ را بر شرایط بسیار بد خود از جمله ماندن در سلول انفرادی برای مدت طولانی و تفتیش برهنه تحقیرآمیز، محرومیت از خواب و ضرب و شتم شدید ترجیح می‌دهند».

او درباره بازداشت اداری فلسطینی‌ها نیز گفت که مقامات رژیم اشغالگر صدها فلسطینی را بدون هیچ اتهامی و بدون توضیحی، بازداشت کرده‌ و آن‌ها را از ابتدایی‌ترین حقوقشان از جمله ملاقات با خانواده‌هایشان محروم کرده‌اند و در این میان از نظر اسرا تنها راه مقابله با این شرایط اعتصاب غذاست.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات