تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۴۶۹۸۵

یورش صهیونیست‌ها به نابلس و مسجدالاقصی

نظامیان اشغالگر صهیونیستی  امروز به شهر نابلس در شمال کرانه باختری یورش بردند. منابع محلی اعلام کردند که به دنبال یورش نظامیان اشغالگر صهیونیستی به نابلس، درگیری شدیدی میان رزمندگان مقاومت و صهیونیست‌ها رخ داد که طی آن چندین مواد منفجره توسط نظامیان صهیونیست منفجر شد.

یورش صهیونیست‌ها به نابلس و مسجدالاقصی

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله مجروح شد و تعدادی دیگر نیز توسط گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

نظامیان صهیونیستی با گاز اشک‌آور به خانه‌های فلسطینیان یورش بردند.

منابع محلی همچنین گزارش دادند که یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها توسط رزمندگان مقاومت منفجر شد.

در اثر کار گذاشتن تعدادی مواد منفجره دست ساز  در خودروهای نظامیان صهیونیستی که به نابلس  هجوم آورده بودند، چندین انفجار شنیده شد.

 رزمندگان مقاومت در نابلس ضمن به صدا درآمدن آژیر هشدار از شهروندان خواستند به خیابان‌ها بروند و با یورش اشغالگران صهیونیستی  مقابله کنند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی همچنین  سحرگاه امروز پنجشنبه دو جوان اهل بیت لحم را در جنوب کرانه باختری اشغالی بازداشت کردند.

بر اساس گزارش منابع محلی، نظامیان صهیونیست‌ها این دو جوان را  به نام‌های «خلیل محمد الشیخ»  (24 ساله) و «محمد عبد بولیس طقاطقه» (39 ساله)  پس از یورش به منازل آن‌ها  بازداشت کردند.

رسانه‌های  فلسطینی با انتشار تصاویری از اهتزاز پرچم فلسطین در مرز با لبنان خبر دادند.

این درحالی است که روز گذشته نظامیان اشغالگر صهیونیست  به منطقه شرقی نابلس یورش بردند تا از هجوم شهرک‌نشینان به مقبره یوسف( ع ) محافظت کنند، ده‌ها نفر از فلسطینیان بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شده یا به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند. درگیری‌های شدیدی میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی که با یورش صهیونیست ها مقابله می کردند، رخ داد.

از سوی دیگر شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز پرچم در شهر قدس، صبح امروز پنج شنبه تحت حمایت نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش بردند.

«یهودا گلیک» عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی نیز همراه با شهرک‌نشینان وارد مسجد الاقصی شده است.

از زمان اشغال قدس در سال 1967، مقامات رژیم اشغالگر دروازه باب المغاربه را تحت کنترل خود درآورده و از این طریق شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر به صورت روزانه به آن یورش می‌برند در حالی‌که مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

صهیونیست‌های اشغالگر هر روزه به طور دسته جمعی و در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجد الاقصی می‌کنند.

هدف از این تعرض‌ها، زمینه سازی برای اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان است تا در نهایت آنها بتوانند کنترل کامل این مسجد را بدست گرفته و در راستای یهودی سازی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن گام بردارند.

عملیات مقاومت فلسطین علیه اشغالگران در کرانه باختری و قدس اشغالی گسترش یافته است و اشغالگران از طریق تخریب منازل و تجاوزگری به دنبال توقف آن هستند، اما با سد آهنین مقاومت فلسطینیان روبرو هستند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک آمیز پرچم در قدس اشغالی، این شهر را به پادگان نظامی تبدیل کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی به منظور تامین امنیت راهپیمایی پرچم بیش از سه هزار نفر از نیروهای خود را در شهر قدس مستقر و همچنین اقدام به نصب ایست بازرسی های سیار در شهر قدس به ویژه بخش قدیمی این شهر و محله باب العامود کرده است.

قرار است در راهپیمایی امروز  در قدس وزرا و اعضای کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی از جمله ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی این رژیم نیز مشارکت داشته باشند.

برخی از محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از بیم واکنش‌های سخت مقاومت، در دل شب و بدون حضور رسانه‌ها وارد مسجد الاقصی خواهد شد و این مراسم را انجام خواهد داد.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات