صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۴۶۶۱۲

رئیسی: هلال احمر مرزبندی سیاسی و جغرافیای ندارد و در اختیار همه مردم است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین روز جهانی صیلب سرخ و هلال احمر طی سخنانی بیان کرد: در قرآن کریم اشاره شده که همه‌ی انسان‌ها بدون استثنا به ابتلائات مختلفی امتحان می‌شوند؛ مثلا فردی گرفتار سیل، زلزله و یا مریضی شده و یا مشکلی پیدا کرده که به‌نحوی مبتلا می‌شود و ما هم به نحوه‌ی دیگری مشغول امتحان هستیم. این امتحان ماست که باید به او کمک کرده و موجبات آرامش وی را فراهم کنیم.

رئیسی: هلال احمر مرزبندی سیاسی و جغرافیای ندارد و در اختیار همه مردم است
وی افزود: شهدا در آزمون دفاع از کشور و نظام اسلامی، به فوز عظیم شهادت و یا به ایثارگری نائل آمدند و خانواده‌های آنان هم مبتلا شدند و برای صبرشان نمره گرفتند. ما هم امتحان داریم که در این ایثارگری چه کاری می‌کنیم و باید آزمون بشویم. عزیزان هلال احمر در اولین ساعاتِ حوادث در صحنه حاضر هستند و این موجب آرامش مصدومین در یک حادثه است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در پرتور خداخواهی، باید دگرخواهی در ما جلوه‌گر بشود و انسان‌های خداخواه بدانند راه خدا از میان خلق می‌گذرد و شهید مطهری این جمله زیبا را مطرح کرده است. شاید دلیل اینکه خدمات هلال احمر دل‌ها را تسخیر کرده این است که به‌خوبی می‌تواند در حوادث امیدآفرینی کند. این مجموعه، تجسم خداباوری، مردم‌دوستی و مردم‌باوری است.

رئیسی گفت: هلال احمر مرزبندی سیاسی، جغرافیایی، قومی و مذهبی ندارد و در اختیار همه مردم است. حضور هلال احمر در ترکیه و سوریه را دیدیم و مدال‌های افتخار را دریافت کرد. به‌همان میزانی که در ترکیه و سوریه کمک کردید، در خوی و داخل کشور هم خدمت‌رسانی کردید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات