صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۴۷۳

کیسینجر خواستار برخورد دیپلماتیک با برنامه هسته‌ای ایران شد


"هنری کیسینجر" وزیر خارجه پیشین آمریکا روز جمعه خواستار استفاده از روشهای دیپلماتیک و ابتکاری در برخورد با فعالیت هسته‌ای ایران شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کیسینجر در مقاله‌ای که در روزنامه "واشنگتن پست" به چاپ رسید تاکید کرد که تلاش کشورهای ""۵+۱ درباره راههای برون رفت از پرونده هسته‌ای ایران به دلیل اختلاف میان آنان بی نتیجه مانده است.

این سیاستمدار آمریکایی در ادامه مقاله خود احتمال حمله نظامی آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران در دوران "جرج بوش" را بعید دانست.

کیسینجر تاکید کرد: "برخورد با پرونده هسته‌ای ایران باید در ابعاد گسترده‌تر و بادرنظر گرفتن عوامل ژئوپلتیکی صورت گیرد."
وی گفت، باید با ایران به عنوان یک کشور نه یک موضوع برخورد کرد.

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات