صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۴۷۶۰۲

ستون خیمه مرجعیت

از جمله حامیان بی‌ادعا و پشتیبانان همیشگی رهبر معظم انقلاب مراجع عظام تقلید و عارفان روشن ضمیر هستند که همواره در خط مقدم دفاع از نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب به صف بوده‌اند. اینان در موقعیت‌های گوناگون بارها در وصف ولایت فقیه و مصداق آن سخنانی راهگشا بیان کرده اند. گزیده‌ای از این بیانات‌‌ در سطرهای پایین آورده شده است.
 
حضرت آیت‌الله سیستانی‌:
من زمان آقای خمینی هر شب برایشان دعا می‌کردم و امروز برای آقای خامنه‌ای هر شب دعا می‌کنم‌. در دیدار اعضای بیت امام: همواره پشت سر رهبر انقلاب حرکت کنید و پشتیبان ولایت فقیه باشید.امروز آبروی اسلام وابسته به آبروی جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی وابسته به آبروی حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای است.
 
حضرت آیت‌الله سیدکاظم‌حائری:
حضرت آیت‌الله «سیدکاظم حائری»، از مراجع قم، که مقلدان زیادی در عراق دارد، وقتی به دیدار رهبری رفتند، اصرار داشتند دست رهبری را ببوسند اما آقا اجازه ندادند. بعد از آن، آقا به دیدار ایشان رفتند و به گفته حجت‌الاسلام «مروی»، حضرت آیت‌ا... حائری، در تماسی اعلام شرط کردند که اگر ملتزم به این شرط می‌شوید، بازدید آقا را قبول می‌کنم و آن شرط این بود که دست آقا را ببوسد و بالاخره به زور دست آقا را بوسید.این‌ها، برای کسی که امروز در عراق بعد از آیت‌ا... «سیستانی»، مقلدانش از همه بیش تر است و همه معتقدند آیت‌ا... حائری عصاره فقه و اصول شهید «صدر» هستند، مسائلی ساده و احساسات و هیجان نیست، هر چند خوشبختانه این موقعیت بین همه مراجع به وجود آمده بود.
 
آیت‌الله ملکوتی:
علمای قم، مراجع تقلید و آقایان و فضلا بهتر از دیگران به لیاقت و شایستگی و اهلیت مقام معظم رهبری آگاه هستند و ایشان به نحو احسن این نظام را حفظ کرده اند.همان گونه که حضرت آیت ا... خامنه‌ای در اجتماع مردم قم فرمودند اهل قم اهل فهم و علم هستند و برای حفظ نظام اسلامی باید از رهبر معظم انقلاب اسلامی مراقبت و مواظبت کنند.امیدوارم در سایه حمایت و عنایت خداوند تبارک و تعالی و وجود مقام معظم رهبری، این انقلاب اسلامی به ظهور حضرت ولی عصر(عج) متصل شود و خداوند حضرت آیت ا... خامنه‌ای را برای اسلام و انقلاب اسلامی حفظ بفرماید و سایه ایشان را بر سر ما مستدام بدارد.
 
آیت‌الله العظمی بهجت(ره):
چند سال پیش که حضرت آیت ا... خامنه‌ای یک هفته‌ای تشریف آوردند قم، جمعیت زیادی برای استقبال آمده بودند در خیابان‌ها. آیت ا... العظمی بهجت(ره) هم آمدند جزء جمعیت استقبال کنندگان. حالا یک مرجعی در سن حدود نود سال‌! ایشان هم آمدند در جمع استقبال کنندگان. شخصی به ایشان گفت که حاج آقا شما با این سن و سال آمدید وسط این جمعیت استقبال کنندگان ؟ آیت ا... العظمی بهجت فرمودند‌: اگر مردم می‌دانستند که استقبال این سید چقدر ثواب دارد هیچ کس در خانه نمی‌نشست.
 
مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره):
الان حمایت از مقام معظم رهبری، از زمان امام، واجب‌تر است چرا‌؟ بالاخره همان طور که از امام، نه شخص امام، مقام امام«بما انه مقام رهبری» واجب بود، الان این معنا بیش‌تر احساس ضرورت و نیاز دارد. این مقام، واجب الاطاعه است و باید محترم شناخته بشود. ایشان (آیت ا... خامنه‌ای ) ستون خیمه مرجعیت هستند. اگر ایشان نبودند ما هم نبودیم.
 
مرحوم آیت‌الله میرزا جواد تبریزی(ره)
وقتی که حضرت آیت ا... تبریزی(ره)، مریض بودند و در بیمارستان در تهران به سر می‌بردند، آقا آمدند خدمت آیت ا... تبریزی برای عیادت. مرحوم آیت ا... تبریزی به رغم بیماری که داشتند، نشستند روی تخت  دستشان را روی سینه قراردادند مقابل حضرت آیت ا... خامنه‌ای. با این که سن آیت ا... تبریزی خیلی بیش‌تر بود.
 
حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:
بنده در تمام ملاقات‌های خصوصی با مسئولان و ائمه جمعه سفارش می‌کنم که تقویت آقای خامنه‌ای تقویت نظام و انقلاب است، خدا را شکر کنید که ایشان در تمام مسائل و تمام خطرات پیشقدم بوده‌اند و واقعا ناخدای خوبی است در این دریای طوفان زده. شما خیال نکنید اگر ما اعتراض داریم، مخالف روند نظام و انقلاب هستیم، نه بلکه از روی دلسوزی برای نظام و تقویت رهبری حرف می‌زنیم و در تمام مراحل، پشتیبان هستیم. ما چه حکومتی را بپذیریم که در رأس آن مثل آقای خامنه‌ای را پیدا کنیم؟ کی بهتر از ایشان که با تمام وجود مقابل دنیای زورگو و بی‌منطق ایستاده است و دنیا هم از ایشان حساب می‌برد و ما باید او را کمک کنیم. رهبر معظم انقلاب نعمت بزرگ خداست.
 
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی
آیت ا... خامنه‌ای حسین زمان است و دشمن نخواهد توانست یک ولی فقیه مدیر‌، مدبر‌، شجاع، فصیح و زمان شناس را تحت تأثیر قرار دهد‌. آن‌قدر وی‍‍‍‍ژ‌گی و شایستگی از جمله شجاعت‌، تدبیر‌، فرهنگ‌، فقه‌، زمان شناسی و معلومات در وجود آیت ا... خامنه‌ای هست که بعد از امام راحل هیچ کس نمی‌توانست این خلأ را پر کند‌.
 
آیت‌الله شهید دستغیب(ره)
چیزی که بنده نسبت به این شخص بزرگ فهمیده‌ام این است که فردی است خدایی، هوی‌پرست نیست، مقام نمی‌خواهد، قدرت نمی‌خواهد به دست بگیرد، امتحان خودش را پیش از پیروزی و بعد از پیروزی داده است، در هر پُستی که بوده امتحان خودش را داده است... آقای خامنه‌ای مقام نمی‌خواهد، مقام بر روی او اثر نمی‌گذارد.
 
علامه حسن‌زاده آملی
گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است. این جملات وقتی بیش‌تر معنا پیدا می‌کند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه عارف آیت‌ا... طباطبایی درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را کسی نشناخت جز امام زمان(عج). راهی که حسن‌زاده در پیش دارد، خاک آن توتیای چشم طباطبایی.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات