فرهنگی >>  دین >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۴۸۱۷۳

حجت‌الاسلام مروی: برای حل مشکلات جامعه باید روحیه کار و تلاش را ترویج داد

حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار اعضای حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، بر اهمیت گسترش دامنه مشارکت‌های مردمی در اعمال نیکوکاران و خیرانه تأکید و ابراز کرد: باید بستر خدمت به نیازمندان و محرومان را برای همه علاقه‌مندان فراهم کرد تا اقشار مختلف با نگاه‌ها و دیدگاه‌های متفاوت فرصت مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه را داشته باشند؛ در عرصه‌های نیکوکاری باید راه را برای کار خیر باز کرد و خط کشی‌‎ها را کنار گذاشت.

حجت‌الاسلام مروی: برای حل مشکلات جامعه باید روحیه کار و تلاش را ترویج داد

وی با تأکید بر اینکه برای کار خیر نه تنها خیرین بلکه باید همه افراد را دعوت کرد، گفت: مشارکت توده مردم از مؤثرترین راه‎ها در تحقق اهداف متعالی خیرانه است، گسترش و مشارکت مردم در فعالیت‌های نیکوکارانه به ترویج روحیه برادری و ایجاد ارتباط محبت‌آمیز میان افراد جامعه کمک خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه نسبت به اهمیت جذب مشارکت جوانان در فعالیت‌های خیرخواهانه اشاره و تصریح کرد: همانگونه که جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب بسیاری از جوانان را از انحرافات آن دوران نجات داد، امروز نیز جذب جوانان در فعالیت‌هایی همچون سازندگی، خدمات اجتماعی و غیره، علاوه بر ایجاد روحیه نشاط، سبب حفظ آنان در برابر بسیاری از عارضه‌ها و آسیب‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید مشارکت‌ در امور خیرانه به هنجار فرهنگی تبدیل شود، گفت: لازم است که بسترهای متعدد و گوناگونی برای مشارکت جوانان در فعالیت‌های نیکوکارانه فراهم شود، که جهاد سازندگی می‌تواند یکی از این بسترهای مناسب باشد.

حجت‌الاسلام مروی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر برای سازندگی و پیشرفت اشاره و عنوان کرد: پیشرفت، موفقیت و آبادانی از کار، سخت کوشی و پشتکار حاصل می‌شود، لذا برای توسعه و رفع مشکلات باید روحیه کار و تلاش را در جامعه ترویج داد و تقویت کرد، زیرا تمام دستآوردهای بشری از مسیر کار و فعالیت‌های سخت کوشانه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سخت‌کوشی و کار بایستی در جامعه نهادینه شود، عنوان کرد: کار و تلاش نقش اساسی و بنیادی در ارتقا زندگی بشر و پیشرفت و قدرت جوامع دارد، تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به تولید و عناوینی که معظم له در ارتباط با تولید برای نامگذاری سال‌ها انتخاب کرده‌اند همگی گواهی بر اهمیت مقوله کار و تلاش هستند.

تولیت آستان قدس رضوی کار را امری مقدس از منظر اسلام دانست و ابراز کرد: کار و تولید از منظر دینی دارای قداست است از این رو امیرالمؤمنین علی(ع) را می‌توان بزرگترین تولید کننده دوران خود دانست، متأسفانه در معرفی ائمه اطهار(ع) به جامعه بیشتر به ابعاد زندگی عبادی آن حضرات توجه شده و از بیان سیره اجتماعی و اهمیتی که برای کار و تلاش قائل بودند، غفلت شده است.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به آیه شریفه «وَ لَنْ یَجْعَلَ اللهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا، خدا هرگز هیچ راه سلطه‌اى به سود کافران بر ضد مؤمنان قرار نداده است» ابراز کرد: کار از منظر اسلام دارای قداست بوده که بخشی از آن مربوط به حفظ جامعه مسلمانان در برابر تسلط استکبار است، زیرا عزت و استقلال امت اسلام از رهگذر کار، تلاش و کوشش حاصل می‌‎شود.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات