فرهنگی >>  فرهنگی >> نبض فرهنگ
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۴۷۶۲۷

تاثير و نفوذ امام خميني (ره)

حضرت امام خمینی شخصیت نوگرای عصر حاضر هستند که تعبیری از اسلام ارائه داده‌اند که برای نجات انسان مهم است. یعنی ایشان زمانی آمدند که مردم از دین دور شده بودند و دین را چیزی می‌دانستند که با جامعه و زندگی ارتباطی ندارد.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگي

* حضرت امام خمینی شخصیت نوگرای عصر حاضر هستند که تعبیری از اسلام ارائه داده‌اند که برای نجات انسان مهم است. یعنی ایشان زمانی آمدند که مردم از دین دور شده بودند و دین را چیزی می‌دانستند که با جامعه و زندگی ارتباطی ندارد. ولی امام خمینی نه تنها به صورت تبلیغی و نظری این نظریه را مردود کردند بلکه به طور عملی هم آنرا به اجرا در آوردند.
در پشت پرده‌ی تمام این‌ها خود شخصیت امام خمینی هم خیلی اهمیت دارد. یعنی تاثیر و نفوذ ایشان؛ چونکه ایشان یک شخصیت الهی بودند و یک انسان مخلص بودند و تاثیر این خلوص و الهی بودن ایشان را در جامعه می‌بینیم. این تاثیر ایشان را نه فقط در ایران بلکه در جوامع دیگر نیز می‌توانیم ببینیم. اگر در دنیا نهضتی را می‌بینیم که علیه ظلم به پا خواسته و علیه ظلم تلاش و کوشش می‌کند حتما اثری از نهضت امام خمینی گرفته است و این یک شاهکار بزرگ است که یک نفر می‌تواند شخصیت بارزی از خود ارائه کند همانطور که شخصیت و کردار پیامبر ما توانست بر جامعه تاثیر بگذارد چرا که شخصیت ایشان متصل و الهام گرفته از شخصیت پیامبر است.
رضوی رئیس دانشکده از پاکستان

* امام خمینی (ره) شخصیت بزرگی در تاریخ بخصوص تاریخ اسلام هست که بعد از ائمه معصومین شخصیت ایشان بی بدیل یا کم نظیر است و شخصیت هایی، چون شخصیت امام خمینی را خیلی کم در تاریخ اسلام میبینیم که شخصیت و کردار ایشان تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است و با گذشت زمان تاثیر آن بیشتر به چشم می‌خورد. ما همین الان هم یعنی در اوضاع کنونی پاکستان هم تاثیر ایشان را حس می‌کنیم یعنی همین الان هم هر کس بخواهد شخصیت انقلابی از خود ارائه کند مردم او را به امام خمینی تشبیه می‌کنند و امام خمینی را به یاد می‌آورند خصوصا طبقه‌ی مظلوم جامعه، طبقه‌ی ضعیف جامعه، تاثیر امام خمینی بر این طبقه از جامعه بسیار زیاد است و امروز طبقه‌ی ضعیف جامعه که جلوی ظلم ایستاده‌اند این جرات را امام خمینی به جوامع مظلوم ارائه کرده است و این تاثیر تفکر ایشان است.
علامه حسنین گردیزی رئیس اتحاد علماء اهل بیت پاکستان

* ما در زندگی بابرکت امام خمینی (ره) می‌توانیم پیام آزادگی را که در انقلاب اسلامی برای تمام آزادی خواهان صادر کرد ببینیم. امام خمینی برای تمام مظلومان سراسر جهان پیام و ندای یاری می‌دادند. مثلا برای مردم کشمیر، برای مردم فلسطین و همینطور برای تمام کشور‌های اسلامی که حکومت زور بر آن‌ها حکمرانی می‌کرد نظریه ولایت یا نظریه حکومت اسلامی یا برای تمام جوامع بشری پیام و نظریه نجات را ارائه کرده‌اند؛ و این نظریه برای تمام مظلومان مفید فایده واقع شده و برابر زور ایستاده‌اند و ایستادگی می‌کنند.
صغری حبیب فعال اجتماعی از پاکستان

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات