فرهنگی >>  فرهنگی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۴۷۴۴۱
نقش حجاب در معادله قدرت

حجاب از نگاه سیاسی_اجتماعی امام خمینی (قدس سره‌شریف)

در این هیاهو و تکاپو باید یادمان باشد که ما مردم انقلاب کردیم که سرآمد ارزش‌های اسلامی، یعنی عصمت و حجاب فاطمی (س) حفظ شود و در این راه خون دادیم تا قدرت مقدس اسلام را تقویت کنیم.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگي/ الهام اخگراندوز

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif در هیاهوی تغییر نظم نوین جهانی و شکستن هژمونی آمریکا و ناتو در منطقه آسیای غربی و به طبع آن استضعاف حاکمیت صهیونیسم در جهان و همچنین با توجه به جلوداری چند قدرت منطقه‌ای، چون روسیه و سوریه و ایران درایجاد یک نظم نوین خالی از هر سلطه‌ای و در حالی که مورد هجوم چندگانه ارباب‌های سلطه در حوزه اقتصاد و نظامی و تحریم و ناامنی‌های مرزی قرار گرفته‌ایم، مردم و دولت اصلی‌ترین مشغله‌شان معیشت اقتصادی است که البته بسیار حایز اهمیت است و ما نیز در تکاپوی زندگی همدرد آنانیم.

در این هیاهو و تکاپو باید یادمان باشد که ما مردم انقلاب کردیم که سرآمد ارزش‌های اسلامی، یعنی عصمت و حجاب فاطمی (س) حفظ شود و در این راه خون دادیم تا قدرت مقدس اسلام را تقویت کنیم. هستند کسانی از مردم و سیاستمدارانی که گاهی می‌اندیشند با تکیه بر قدرت‌های مادی این راه طی شد و مساله قدرت سیاسی مساله اصلی امروز ماست و حجاب در مرتبه پایین‌تری قرار دارد، که این آغاز خطاست.‌ می‌خواهیم با هم نگاهی بیندازیم به دیدگاه بنیان‌گذار و اسطوره عصر خود امام خمینی (قدس سره شریف) و تبیين معادله قدرت و اسلام ازافق نگاه ایشان. جذبه و جلوه حضور و صلابت این صخره نفوذناپذیر که همه وجودش حضور بود در مظهر خدا و این قدرت از چه نشأت می‌گرفت؟ خودش می‌گوید همه وجود او از خدا و اسلام است و ایمانی که حاصل تسلیم و عفت و طهارت است.

ایشان همیشه در سخنان‌شان مساله اصلی انقلاب را اسلام و شرع و اخلاق می‌داستند و معتقد بودند اسلام جلوی شهوات نفس را می‌گیرد و فرمودند: «انقطاع من الله قدرت می‌آورد و ایمان را قوی می‌کند.» و هم ایشانند که فرمودند: «سیاست ما عین دیانت ماست.»

* نقش زنان در ایجاد جامه قوی و عفیف
امام خمینی (ره): «از دامن زن مرد به معراج می‌رود.»
حضور زن با بصیرت وبا ایمان وعفیف و محجبه در کنار مردان‌شان و خانواده و اجتماع‌شان، مثل شعله‌ایست که جذبه و شورایمان را به همه آن‌ها الهام می‌کند و با لطافت و خلوص خود جریان اجتماع خود را به سوی جهاد درراه خدا بسیج می‌کند. اگربر کشوی نسیم بسیج این اعجاز وزیدن بگیرد، خدا یاریگر آن جماعت است.
امام خمینی (ره): «زنان انقلابی کسانی بودند که با حجابی کوبنده وعفتی زیبنده وارد صحنه مبارزه شدند و همین برای دشمنان انقلاب اسلامی بیش از هر‌چیز شکننده و کوبنده بود. همین‌ها بودند که مظهر عفاف هستند و در نهضت پیش قدم بودند.» (صحیفه نور جلد ۶)

* نقش حجاب در سیاست
اول باید از کسانی که حجاب را قدرت سیاسی نمی‌دانند و صرفا یک مسأله فردی و مدنی می‌دانند پرسید: اگر حجاب قدرت سیاسی نیست پس چرا کشور‌های که مدعی دموکراسی هستند و خود را مهد دموکراسی می‌دانند اینقدر از آن می‌ترسند؟ درکشورهای‌شان قوانین منع حجاب می‌گذارند و به دست عوامل‌شان در ایران این طور حجاب را سرچشمه همه مشکلات و محرومیت‌ها و محدودیت‌های فردی، اجتماعی و بین‌المللی نشان می‌دهند و آشوب می‌کنند تا شاید تغییری کوچک در نظام روزمره مردم ایجاد کند، تا به قول خودشان مقدمه براندازی نظام جمهوری اسلامی باشد.

چرا در عربستان با حجاب چندان مشکلی ندارند و اراده نکرده‌اند خون جوانان آن سرزمین را با توحش متمدانه‌شان بریزند؟ چرا جلوداران این اغتشاشات اخیر، همه زنان مخالف حجاب وبی پروایی بودند که برهنگی و بی‌عفتی و بی‌حجابی را ترویج می‌کردند؟ کدام کشوری درمقابل دشمنانی با قدرت‌های توهمی و پوشالی و دست نشانده‌ها و طرفداران پرهیاهوی آن‌ها که تنها امتیازشان یافتن پاشنه آشیل کشوری مقتدر و مستقل است، سلاح می‌اندازد یا سلاحی چوبی دستش می‌گیرد؟ آیا جز این نیست که آن‌ها از حجابی انقلابی می‌ترسند و هدف‌شان براندازی خط اصیل انقلاب حضرت خمینی (ره) است؟

حضرت امام (ره) می‌فرمایند: «بانوان محترم ایران ثابت کردند که دژ محکم عفت وعصمت هستند و جوانان صحیح و نیرومند و دختران عفیف و متعهد به این کشورتسلیم خواهند کرد و هیچگاه درآن راه‌هایی که قدرت‌های بزرگ برای تباه کردن این کشور پیش پای آن‌ها گذاشته بود، نخواهند رفت.

به قول امام خامنه‌ای (روحی له فداه): «الان ما به افرادی مثل خانم دباغ نیاز داریم که با آن حجاب و هشت بچه‌ای که داشت، پای کار آمد و مبارزه کرد.»

* کجا بودیم و به کجا می‌رویم؟
حال در بینابین حماسه ۳ خرداد و آزادی خرمشهر و فقدان جانگداز بنیان‌گذار انقلاب اسلامی واسطوره عصرما حضرت امام روح الله (ره) هستیم. از زمان شکل گیری نطفه انقلاب اسلامی و چه بسا خیلی قبل‌تراز زمان نهضت جنگل میرزا کوچک خان، درهر کجای این خاک خون‌های پاکی ریخته شده، که عجیب نیست، چرا که این خاک مردان غیورو زنان عفیف می‌پرورد که امثال‌شان جوانانی هستند که برای پایین آوردن جنازه یک دختر به دار آویخته شده در یک عملیات، سه شهید می‌دهند تا حتی پیکر ناموس این خاک پاک به دست هیچ اجنبی ناپاک نیفتد و حالا ما و مسئولین، وارث این خاک و خون‌ها و انقلاب اسلامی هستیم تا به رهبری امام خامنه‌ای (روحی له فداه) و طبق توصیه امام خمینی (ره) نگذاریم به دست نا اهلان بیفتد. باید از این درّ نایاب حجاب فاطمی، چون جان عزیز محافظت کنیم.

به فرموده حضرت امام خمینی (ره): «ای فاطمیین به داد اسلام برسید. اکنون بحمدالله اولاد فاطمه زنده اند، ... در سایر بلاد اولاد فاطمه هستند، این‌ها نمی‌نشینند تا دولت‌ها هر خیانتی خواستند بکنند و احکام قرآن را پایمال کنند و مقدرات مسلمین را به دست یهود و اسراییل بسپرند.» (۲۹/۱۲/۱۳۴۱ صحیفه امام خمینی جلد یک)

من تا آخرین لحظه‌های زندگی‌ام از نوامیس اسلام و مسلمین دفاع می‌کنم. من به حکم اسلام که به ما شور جهاد و مقابله داده، در برابر خیانت به اسلام دست روی دست نمی‌گذارم و ساکت نمی‌نشینم.» (۲۱/۱۲/۱۳۴۱)

اکنون با تاسی به سخنان آن بزرگوار هنگامه سکوت نیست و وقت آن است در برابر هر خیانتی مثل هشت سال دفاع مقدس ایستاد و با جان این درخت تنومند دفاع کرد.

برچسب ها: حجاب ، امام خمینی ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات