بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۴۷۸۷۶

نگرانی از فعالیت نیروی هوایی روسیه، آمریکا را مجبور به اعزام جنگنده‌های F-۲۲ به خاورمیانه کرد

به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»،  آمریکا با توجه به افزایش فعالیت نیروی هوایی روسیه در خاورمیانه، جدیدترین جنگنده های F-22 را به منطقه فرستاده است. این مسئله بامداد امروز، پنج شنبه، در بیانیه منتشره از سوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام شده است.

نگرانی از فعالیت نیروی هوایی روسیه، آمریکا را مجبور به اعزام جنگنده‌های F-22 به خاورمیانه کرد

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: « به دلیل رفتار ناامن و غیرحرفه‌ای فزاینده هواپیماهای روسی در منطقه خاورمیانه، جنگنده‌های اف-22 Raptor نیروی هوایی آمریکا به مناطق تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده منتقل شده است.»

طبق این گزارش، اسکادران 94 جنگنده F-22 Raptor که در خاورمیانه مستقر خواهد شد، در نیروهای مسلح آمریکایی حاضر و فعال در منطقه ادغام خواهد شد.

در این بیانیه یادآوری شده که دلیل انتقال این جنگنده‌های جدید، رفتار ناامن و غیرحرفه‌ای نیروهای هوایی روسیه بوده است. در این سند به نقل از مایکل کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است:  «رفتار ناامن و غیرحرفه‌ای خلبانان نیروهای مسلح روسیه آن چیزی نیست که ما از یک نیروی هوایی حرفه‌ای انتظار داریم. و این برخوردها نقض منظم اقدامات توافق شده برای حل و فصل مناقشات در حریم هوایی بوده و خطر تشدید اوضاع یا یک اشتباه محاسباتی و در پی آن بروز حوادث هوایی را افزایش می‌دهد.»

این در حالی است که روز چهارشنبه، رولاند بیجاموف، کارشناس مسائل خاورمیانه، و کاندیدای علوم سیاسی ابراز عقیده کرد که او در اقدامات تهاجمی ایالات متحده در خاورمیانه تنها تلاشی برای بازگرداندن نفوذی که در منطقه در حال از دست دادن است، می بیند. به گفته این کارشناس، به ویژه، واشنگتن نمی خواهد منطقه خاورمیانه را ترک کند و به ظهور بازیگران جدید در این منطقه «بسیار دردناک» واکنش نشان می دهد.

در اواخر ماه مه، دیمیتری بلیک، یکی از اعضای کمیته امور خارجه دومای دولتی روسیه، نیز ابراز  عقیده کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مسائل مربوط به خاورمیانه «خوب عمل نمی‌کند». وی تاکید کرد: منطقه خاورمیانه مانعی برای تلاشها در جهت منزوی ساختن روسیه است که غرب به دنبال آن است و روند اوضاع در این منطقه در واقع نقشه‌های آمریکا و متحدانش را نقش بر آب کرده است.

در اواسط ماه مه نیز، یوری راگولوف، کارشناس مسائل آمریکا و مدیر بنیاد فرانکلین روزولت برای مطالعات ایالات متحده،گفتکه بازی ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه کاملاً شکست خورده است. وی بدین ترتیب در مورد مقاله نشریه آمریکایی Thinker توضیح داد که نوشته بود: «از سرگیری روابط دیپلماتیک بین عربستان سعودی و ایران واشنگتن را بهت زده کرد، زیرا این خبر به تهدیدی برای او در رقابت برای نفوذ در خاورمیانه و در کل جهان تبدیل شده است.»

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات