صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۴۸۱۳۲

حاشیه امن داعشی‌ها در آلمان!

یک زن آلمانی که به داعش پیوسته بود به تحمل ۹ سال زندان محکوم شده است. یکی از جرایم او نگه داشتن یک زن ایزدی به عنوان برده و کنیز است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ حنیف غفاری

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif این روز‌ها اخبار مربوط به صدور حکم دادگاه آلمان علیه یک تبعه زن داعشی در این کشور، مورد توجه بسیاری از محافل حقوق بشری مستقل قرار گرفته است. صورت مسئله این است که یک زن آلمانی که به داعش پیوسته بود به تحمل ۹ سال زندان محکوم شده است. یکی از جرایم او نگه داشتن یک زن ایزدی به عنوان برده و کنیز است. او همچنین به جرم ارتکاب جنایت علیه بشریت و پیوستن به یک سازمان تروریستی خارجی گناهکار شناخته شده است. دادگاهی در شهر کوبلنز در غرب آلمان این زن ۳۷ ساله آلمانی به نام "نادین ک." را به جرم آزار و سوءاستفاده از یک زن جوان ایزدی (به مدت حدود ۳ سال) مجرم شناخت. این زن همچنین به این علت که شوهر خود را برای کتک زدن و تجاوز به این زن جوان ایزدی تشویق می‌کرده، محکوم شناخته شد.

آن طور که گفته شده این زن و شوهر داعشی که دارای تابعیت آلمان بوده‌اند، پس از به اسارت گرفتن این زن ۲۰ ساله ایزدی، او را با خود به موصل و سپس به سوریه هم برده‌اند. در بهار ۲۰۱۹ نادین ک؛ و اعضای خانواده او دستگیر و در سال ۲۰۲۲ به آلمان بازگردانده و در این کشور اروپایی بازداشت شدند.

اما نکته اصلی اینجاست که حکم صادر شده برای این زن تروریست، اساساً تناسبی با جنایت بزرگ وی و همسرش ندارد. ضمن آنکه صد‌ها مورد دیگر از این دست در آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی وجود دارد که مقامات قضایی و امنیتی آلمان اساسا علاقه‌ای نسبت به مفتوح‌سازی جنایات آن‌ها نشان نمی‌دهند! به عبارت بهتر، ساختار قضایی و امنیتی آلمان بهترین حاشیه امنیت را برای تروریست‌های داعشی بازگشته به این کشور (خصوصا زنان آلمانی که به صف داعش پیوسته‌اند) صورت می‌دهند؛ بنابراین محاکمه این زن داعشی از سوی ساختار امنیتی و قضایی آلمان بیشتر مصداق ایجاد نوعی حاشیه امن برای تروریستهاست تا مواخذه آنها!

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات