صبح صادق >>  فرهنگ >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۴۸۲۹۴

مهریه آسمانی برای دختر سادات

مهریه‌اش برگزاری جشن عید غدیر به مدت 14 سال است، با پذیرایی چای و شیرینی. برای حداقل 5 نفر میهمان و خطبه‌خوانی غدیر برای میهمان‌ها!
نرجس‌سادات متولد 1367 کارشناس روانشناسی بالینی از دانشگاه شاهد است. شوهرش، علی متولد 1366 و کارشناس گرافیک است. آشنایی آنها به زمان دانشجویی نرجس برمی‌گردد، زمانی که با خواهر علی هم‌دانشگاهی بود و در بسیج دانشجویی فعالیت می‌کردند. خواهر علی وقتی از تصمیم برادرش برای ازدواج باخبر شد، نرجس را به خانواده‌اش معرفی کرد و همین سرآغاز یک آشنایی و در ادامه تشکیل زندگی مشترک آنها شد، اما نه با مهریه زمینی.
من و نرجس زمانی با هم همکار بودیم. او تازه نامزد کرده بود. روزی مشغول کار بودیم که حرف نامزدی‌اش شد. متوجه شدم مهریه‌اش نقدی نیست و برگزاری جشن عید غدیر برای چند میهمان است! تعجب کردم؛ چراکه از هر دختری سؤال می‌کردی، کمترینش 14 سکه تمام بهار آزادی بود. از نرجس پرسیدم چه شد که چنین تصمیمی گرفتی؟ در جواب گفت: «همیشه این اعتقاد را داشتم که تعیین مهریه ایجاد مهر در دل طرفین است. پس اگر این مهر بخواهد دائمی باشد، نمی‌تواند زمینی باشد و هیچ تضمینی نیست مهری که من بخواهم تعیین کنم، دائمی باشد یا نه. همان موقع از اهل بیت(ع) کمک گرفتم. از حضرت علی(ع) خواستم و او را گواه بر زندگی‌مان قرار دادم تا در د‌ل‌مان مهر واقعی ایجاد کند.»
چند سالی از او بی‌خبر بودم تا اینکه چند روز پیش به یادش افتادم و با او تماس گرفتم. متوجه شدم صاحب سه فرزند دختر 8، 5 و 2 ساله است. پرسیدم از جشن مهریه‌ات چه خبر؟ گفت: «هر سال این جشن در منزل‌مان برگزار می‌شود. فقط در دوران کرونا نتوانستیم این مراسم را در خانه برگزار کنیم، اما شوهرم همان دو سال هم مرا بی‌مهریه نگذاشت و چند پک پذیرایی آماده کرد سپس به همراه کتاب و کارت پستال در چند میدان از شهر پخش کرد.» او درباره نحوه برگزاری این مراسم هم گفت: «ازدواج‌مان در سال 1390 بود. این جشن از همان سال اول زندگی مشترک‌مان شروع شد. دعوت از چند میهمان و برگزاری مولودی و خطبه‌خوانی. پذیرایی هم میوه و شیرینی به همراه شام است. برای کودکان حاضر در این مراسم هم هدایایی تهیه می‌کنیم. این مراسم به قدری دلنشین و روح‌بخش است که همه دوستان و آشنایانی که به این جشن آمده‌اند هر سال منتظر این شب هستند؛ چراکه حال و هوای دلنشینی دارد.» او در آخر گفت: «از اینکه هر سال شوهرم به یاد پرداخت مهریه می‌افتد و برای آن تلاش می‌کند، برایم خیلی ارزنده است. با برگزاری این مراسم خانه‌ام پر از برکت می‌شود.» 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات