صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۴۸۳۱۲
فرمانده کل سپاه

قلمرو رسالت سپاه معادل قلمرو انقلاب است

اولین سمینار بین‌المللی‌سازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) و حوزه سلامت سپاه هفته گذشته در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله برگزار شد.
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این سمینار گفت: «شهید چمران تندیسی زنده از فضایل اخلاقی، عرفان، علم، معرفت، هنر و جهاد در راه خدا و یک اسوه است.»
سرلشکر سلامی با بیان اینکه دانشگاه بقیه‌الله مولود انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: «امروز این دانشگاه، افتخار امت اسلامی و انقلاب اسلامی است؛ این دانشگاه محصول رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) در سی و چند سال گذشته است که فراتر از مرزهای کشورمان می‌درخشد و پیام‌آور فرهنگ‌ها، ارزش‌ها، فنون و مهارت‌هایی است که برای حیات بخشیدن به زندگی انسان‌ها تأسیس شده است‌.»
وی با تأکید بر اینکه فلسفه اصلی انقلاب اسلامی وراثت مستضعفان روی زمین است، تصریح کرد: «در بخش امداد، یاری رساندن به امت اسلامی و جهان مستضعفان ما با دنیای بدون مرز روبه‌رو هستیم.»
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران از مظلومان و مستضعفان دفاع می‌کند، بیان داشت: «قلمرو رسالت سپاه معادل قلمرو انقلاب اسلامی است. شعار انقلاب اسلامی کرامت انسان، آزادگی، شرافت، عزت، امنیت، آرمان و سلامت است.»
وی با تأکید بر اینکه سلامت یکی از ارمغان‌های بزرگ برای ملت ما و دیگران است، گفت: «نظام ما در عرصه درمان و سلامت جزء کشورهای برتر جهان است. پزشکان ما در حوزه تخصص بی‌نظیر هستند. دستان پزشکان ما شفابخش است و رابطه شفابخش بین پزشک و بیمار برجسته است. کلام و نگاه و دستان الهی پزشکان ما شفابخش است. زیباترین جلوه روح بشر نجات انسان از مرگ و بازگرداندن آنها به زندگی است و پزشکان ما سرآمد و نابغه هستند و مراکز درمانی ما پیشرفته هستند و این یکی از بزرگ‌ترین ثروت‌های ماست.»
فرمانده کل سپاه در پایان تأکید کرد: «ایران باید متناسب با شخصیت مردمانش بزرگ شود. ما سرمایه عظیم و تمام ناشدنی داریم و هدف ما تعالی انسانیت، عدالت، آزادی، اسلام، کرامت، رفاه، امنیت و آسایش است و ما به آرامش توأم با امنیت می‌اندیشیم و برای پیشرفت باید پیش برویم.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران نیز در اولین سمینار بین‌المللی‌سازی دانشکده علوم پزشکی بقیه‌الله الاعظم(عج) و حوزه سپاه که در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به حضور نخبگان علوم پزشکی در دانشگاه بقیه الله(عج) گفت: «افزون بر متخصصان پزشکی، نخبگان بسیاری از کشور‌های مختلف در حوزه‌های علمیه داخل کشور در حال تحصیل هستند.»
وی ادامه داد: «ورود دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) به عرصه بین‌الملل اقدام مبارکی است و نگاه دین اسلام این است که مسلمانان در قبال تمام بشریت مسئول هستند.»
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه دین برای خدمت به بشریت آمده، عنوان کرد: «انقلاب اسلامی محدودیت جغرافیایی ندارد.»
وی با تأکید بر حضور همه‌جانبه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی، بیان کرد: «در همه عرصه‌ها باید با قدرت وارد شویم و بزرگ‌ترین عرصه قدرت، علم است.»
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با تأکید بر لزوم ارائه الگوی اسلامی ـ ایرانی به جهانیان، عنوان کرد: «باید به جهانیان نشان داد خدمت به دنیا، از دریچه دینی و اسلام متفاوت است.»
وی با بیان اینکه نگاه دین نگاه به انسان است، گفت: «تخصص پزشکی از علوم انسانی است و باید به جهانیان نقش دین در سلامت را نشان دهیم. دنیا اصل سلامت معنوی را پذیرفته است؛ اما پیرامون این موضوع نسخه‌ای ندارد و نسخه جامعی به جز مبانی دینی در بحث سلامت معنوی پیدا نمی‌کنیم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات