صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۴۸۷۶۰

پیشخوان

کوکائین در کاخ سفید

سرویس مخفی آمریکا از کشف کوکائین در کتابخانه کاخ سفید خبر داد. «آنتونی گاگلیمی» سخنگوی سرویس مخفی آمریکا اعلام‌ کرد: «پودر سفیدرنگی در کاخ سفید کشف شده و در آزمایش‌های مقدماتی مشخص شده است، این ماده کوکائین بوده است.» گاگلیمی گفت: «کشف کوکائین در کتابخانه کاخ سفید باعث تخلیه مختصر آن شد، اما اداره آتش‌نشانی سریعاً بی‌خطر بودن این ماده را اعلام‌ کرد. البته جو بایدن در آن زمان در کمپ دیوید حضور داشته و در کاخ سفید نبوده است.» گاگلیمی اعلام‌ کرد: «تحقیقات سرویس مخفی آمریکا برای یافتن نحوه ورود این ماده به کاخ سفید ادامه دارد.» سرویس مخفی آمریکا وظیفه محافظت از رئیس‌جمهور ایالات متحده و خانواده او را برعهده دارد. این پودر در منطقه کاری باله غربی کاخ سفید که منطقه‌ای ایمن به شمار می‌آید، پیدا شده است. مردم آمریکا در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متفاوتی نسبت به این اتفاق داشتند. برخی عامل اصلی این اقدام را «هانتر بایدن»، پسر بایدن می‌دانند که به کوکائین و مواد مخدر معتاد است.

 

تعطیلات خونین

در بحبوحه تعطیلات روز استقلال آمریکا، دست‌کم ۱۰ نفر در تیراندازی‌های کور در مناطق گوناگون این کشور جان باختند و ۳۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند. مقامات امنیتی ایالات متحده اعلام ‌کردند، در آستانه تعطیلات چهارم ژوئیه (15 تیر ماه)، دست‌کم 10 نفر در تیراندازی‌های کور در فیلادلفیا، بالتیمور و فورت ورث کشته و 38 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
رسانه‌های آمریکایی اعلام ‌کردند، موج دیگری از تیراندازی در ایالات متحده، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را بر آن داشت تا خواستار تصویب قوانینی به‌منظور کنترل حمل سلاح شود.
به‌واسطه آزاد بودن حمل سلاح، ایالات متحده با انبوهی از تیراندازی‌های کور و حوادث مرتبط با خشونت سلاح مواجه است.
طبق آمار و ارقام جمع‌آوری شده در آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح که تیراندازی کور را رخدادی توصیف می‌کند که دست‌کم چهار نفر به‌جز عامل مسلح در تیراندازی کشته شوند، از آغاز سال 2023 تاکنون (بیش از شش ماه)، بیش از 340 تیراندازی کور در ایالات متحده به وقوع پیوسته ‌است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات