سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۴۹۰۳۱

واکنش وزیر دفاع به خبر اعزام جنگنده و ناوشکن آمریکایی به تنگه هرمز

امیر آشتیانی وزیر دفاع در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار با وزیر دفاع بولیوی گفت: در مباحث مربوط به روابط بین‌الملل علاوه بر وزارت امور خارجه، وزارت دفاع هم مسئولیتهایی را دنبال می‌کند، کشورهای آمریکای لاتین از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و همین‌طور کشورهایی که در محور مقاومت هستند، کشورهایی که مستقل هستند و در مسیر مبارزه با سلطه‌طلبی آمریکا هستند همیشه مورد توجه خواهند بود.

واکنش وزیر دفاع به خبر اعزام جنگنده و ناوشکن آمریکایی به تنگه هرمز

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم در ابعاد مختلف این کشورها را حمایت کنیم به‌ویژه کشورهای آمریکای لاتین که تمایل زیادی دارند با ایران تعامل داشته باشند.

وزیر دفاع تأکید کرد: ما به‌گونه‌ای در دنیا عمل کردیم که مورد توجه قرار گرفته‌ایم و قدرت منطقه‌ای و حضورمان دلیلی است که این کشورها علاقه‌مند به تعامل با ما باشند.

آشتیانی تصریح کرد: کشور بولیوی هم کشور مستقلی است که تلاش می‌کند در ابعاد فناوری و صنعت توسعه پیدا کند و ما هم کمکش می‌کنیم.

وزیر دفاع در پاسخ به سؤالی درخصوص پیشنهاد خرید پهپاد از سوی عربستان گفت: این‌که کشور خاصی را مورد توجه قرار دهیم این‌طور نیست چرا که ما قدرت پهپادی در دنیا هستیم و چون جمهوری اسلامی توانمندی پهپادی خوبی در حوزه‌های رزمی و شناسایی و کشاورزی و خدماتی دارد غالباً همه کشورها به‌دنبال این هستند برای ارتقای توان دفاعی خود از پهپاد استفاده کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در ابعاد مختلف در حوزه‌های شناوری، پهپادی، بالگردی و رزم زمینی به‌دنبال این هستیم تسلیحات و تجهیزات جدید داشته باشیم.

آشتیانی خاطرنشان کرد: ناوشکن دماوند مسیری را در حال طی‌کردن است و زمان رونمایی آن اعلام خواهد شد.

وزیر دفاع همچنین درخصوص اعلام اخباری مبنی بر اعزام جنگنده و ناو جنگی آمریکایی به تنگه هرمز گفت: آمریکا که کارهای خودش را دنبال می‌کند اما اساساً جمهوری اسلامی در مرحله‌ای از اقتدار است که اصلاً کسی نمی‌تواند آن را تهدید کند، ما از این مرحله گذر کرده‌ایم و نقش‌آفرینی منطقه‌ای و بین‌المللی داریم که آن را دنبال می‌کنیم.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات