سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۴۹۰۷۹

امیر آشتیانی: همکاری دفاعی ایران و بولیوی می‌تواند الگویی برای آمریکای جنوبی باشد

 تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه صبح امروز (پنجشنبه، ۲۹ تیرماه) بین وزرای دفاع بولیوی و ایران امضا شد. 

امیر آشتیانی: همکاری دفاعی ایران و بولیوی می‌تواند الگویی برای آمریکای جنوبی باشد

امیر محمدرضا آشتیانی در این مراسم گفت: همانطور که مردم عزیز اطلاع دارند کشورهای آمریکای لاتین با توجه به منطقه بسیار حساس آمریکای جنوبی، این کشورها از اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی و دفاعی ما برخوردار هستند که این اهمیت در سفر مقامات عالی‌رتبه کشورمان به آن منطقه و سفر اخیر رئیس‌جمهور به این منطقه نمایان است. 

وی افزود: ما در این سفر تلاش کردیم وزیر دفاع بولیوی از دستاوردها و ظرفیت‌های وزارت دفاع در ابعاد مختلف آشنا شوند. کشور بولیوی نیازمندی‌هایی درخصوص دفاع مرزی و مبارزه با قاچاق موادمخدر دارد که سعی شد در مباحث تجهیزاتی تعاملاتی را با این کشور  داشته باشیم. این همکاری می‌تواند الگویی برای سایر دوستان ما در آمریکای جنوبی باشد.

«ادموندو نوبیو آگیلار» وزیر دفاع بولیوی نیز در این مراسم با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به ایران، تصریح کرد: من ابتدا مایل هستم از طرف خودم و دولت بولیوی از ابراز لطف وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و همکاران ایشان تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: حضور ما در ایران بر پایه یک سری موضوعات مشخصی برنامه‌ریزی شده بود. ما در کشورمان در حوزه قاچاق کالا و موادمخدر و کنترل مرزها نگرانی‌هایی داریم که ضمن درخواست کمک از ایران در این موارد، امیدواریم در حوزه دانشگاهی نیز با دانشگاه نظامی ایران همکاری داشته باشیم.

وزیر دفاع بولیوی در پایان خاطرنشان کرد: از همه دانشگاه‌ها و مجامع صنعتی که با صبر و حوصله توانمندی‌های خود را به ما نشان دادند که موجب شگفت‌زدگی ما از پیشرفت‌های ایران شد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما به نتایج این سفر بسیار خوش‌بین هستیم و امیدواریم این سفر سرآغاز همکاری‌های گسترده دو کشور در حوزه‌های مختلف باشد. 

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات