سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۴۹۲۰۴

تحویل موشک‌های کروز «ابومهدی» به نیروهای دریایی ارتش و سپاه

مراسم الحاق سامانه سلاح راهبردی برد بلند کروز دریایی «ابومهدی» به نیروهای دریایی ارتش و سپاه با حضور امیر آشتیانی  وزیر دفاع، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و امیر کاویانی جانشین نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

تحویل موشک‌های کروز «ابومهدی» به نیروهای دریایی ارتش و سپاه

موشک ابومهدی یک کروز دریایی با برد بالای 1000 کیلومتر است که محدوده پوشش دفاع دریایی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به قبل چندین برابر کرده و می‌تواند دامنه عملیاتی گسترده‌ای را تحت پوشش قرار دهد.

 سامانه سلاح کروز راهبردی برد بلند دریایی ابومهدی دارای موشک منحصر به فردی است که در نقطه زنی، قدرت تخریب بالا، گذر از عوارض جغرافیایی و سامانه‌های پدافندی دشمن جزو بهترین موشک‌های هم رده خود در جهان است.

موشک ابومهدی قابلیت پرواز در ارتفاع پست و زیر دید رادارهای دشمن را دارد و مسیر و ارتفاع خود را می‌تواند با توجه به عوارض جغرافیایی و سامانه‌های پدافندی دشمن تغییر دهد.

 ابومهدی اولین موشک کروز برد بلند دریایی است که از هوش مصنوعی در نرم افزارهای مرتبط با طراحی مسیر پروازی و سامانه فرماندهی و کنترل استفاده کرده و امکان عبور از عوارض طبیعی و مصنوعی و همچنین سایتهای راداری و پدافندی دشمن را با عبور از نقاط راه میانی داشته و از جهت‌های مختلف به سمت هدف حمله و برخورد می‌کند.

 با توجه به بکارگیری از مواد منفجره با قدرت تخریب بالا سرجنگی این موشک قابلیت انهدام انواع ناو و ناوچه و ناوشکن‌ها را دارا است.

موشک ابومهدی با استفاده از سامانه ناوبری تلفیقی پیشرفته و موتور قدرتمندی که دارد می‌تواند از عمق خاک ایران اسلامی و از مکانی کاملاً پنهان به سوی اهداف متحرک دریایی شلیک شود.

این موشک، اولین موشک کروز برد بلند دریایی در کشور است که از سیکر دوگان راداری( دارای جستجوگر اکتیو و پسیو) بهره می‌برد که این فناوری علاوه بر مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، باعث افزایش میزان اختفای موشک هنگام نزدیک شدن به هدف شده تا همچون یک شبح بدون اینکه دشمن متوجه شود به آن حمله کرده و فرصت واکنش به موقع را از دشمن می‌گیرد.

سامانه پرتاب ابومهدی قابلیت آماده سازی و پرتاب در کوتاهترین زمان را دارا بوده و می‌تواند چندین موشک را با فواصل زمانی کوتاه و از مسیرهای مختلف به سمت یک هدف مشخص شلیک کند، به نحوی که این موشک‌ها همزمان به هدف مورد نظر برخورد می‌کنند. (شلیک همزمان چند موشک به یک هدف).

موشک ابو مهدی قابلیت شلیک از انواع حاملهای متحرک و ثابت را دارد و سامانه هدایت و ناوبری آن قابلیت بروز رسانی موقعیت نهایی هدف را در طول پرواز دارد.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات