تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۴۹۳۰۶

هفته سی‌ام تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

 ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز شنبه برای سی‌امین هفته متوالی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

این تظاهرات در حیفا و قدس با حضور گسترده معترضان برگزار شده است اما منابع خبری اعلام کرده‌اند که تظاهرات در شهر تل‌آویو با حضور چشمگیر معترضان همراه بوده است.

تظاهرات امروز در حالی برگزار شد که روز پنجشنبه، ۲۷جولای هم این اعتراضات شاهد برخورد گسترده پلیس بود و تا حوالی نیمه شب ادامه یافت.

 امشب شنبه، تظاهرکنندگان معترض یک راهپیمایی گسترده را از ایستگاه اصلی قطار تل‌آویو به سمت خیابان کاپلان برگزار کردند.


تطاهرات در حیفا

 

تصویب بند آزمون معقولیت در روز دوشنبه گذشته، اعتراضات سنگینی را برانگیخت که با واکنش بی‌سابقه پلیس روبه‌رو شدند. این اعتراضات، اتهاماتی را علیه پلیس به وجود آورده که اقدامات آن‌ها وحشیانه بوده و از زور بیش از حد استفاده کرده است.

آی‌۲۴ درباره تظاهرات خیابانی در شب پنجشنبه نوشت: هزاران تظاهرکننده علیه طرح تغییرات قضایی پنجشنبه شب در خیابان کاپلان تل آویو (مرکز اسرائیل) تجمع کردند تا به آنچه که «تهدید برای دموکراسی» می‌تامند، اعتراض کنند؛ پس از آنکه کنست دوشنبه گذشته به لغو بند «آزمون معقولیت» رأی داد.

در حالی تظاهرات خیابانی و هشدارهای سیاسی ائتلاف مخالفان علیه کابینه نتانیاهو تشدید می‌شود که او همچنان بر تداوم تلاش‌های ائتلافش در کنست برای تصویب طرح تغییرات قضایی اصرار دارد. طی روزهای گذشته، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جلساتی را علیه طرح تغییرات قضایی برگزار خواهد کرد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات