تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۴۹۳۶۰

پاسخ شیخ الأزهر به ایران و تأکید بر وحدت مسلمانان

«احمد الطیب» شیخ الأزهر مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که با کمال خرسندی و استقبال، نامه آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده است.

پاسخ شیخ الأزهر به ایران و تأکید بر وحدت مسلمانان

آیت‌الله اعرافی در پی اهانت به قرآن کریم با ارسال نامه‌ای به شیخ الأزهر ضمن تشکر از موضع وی، خواستار اقدام جدی کشورهای اسلامی علیه سوئد و دانمارک شده بود.

به نوشته روزنامه مصری «الأهرام»، شیخ الأزهر ابراز امیدواری کرد که این حادثه غیرانسانی و غیرمتمدنانه انگیزه‌ای برای رفع اختلافات و وحدت کلمه مسلمان در شرق و غرب جهت ایستادگی در برابر چالش‌هایی باشد که امنیت و مقدسات آن‌ها را تهدید می‌کند.

شیخ الأزهر همچنین بر عزم و اراده خود برای برگزاری گفت‌وگوهای اسلامی بین علمای دین اسلام در سراسر جهان صرف‌نظر از اختلاف مذهب و فرقه‌ آن‌ها با هدف ایجاد وحدت و آشنایی و دوری از عوامل فتنه و اختلافات، تأکید کرد.

الأزهر افزود که همچنان به رسالت خود برای حمایت از دین اسلام و مقابله با هر گونه اهانتی به آن عمل می‌کند و در کمین کسانی است که قصد اهانت به مسلمانان و مقدسات آن‌ها را دارد.

شیخ الازهر همچنین همه ملت‌های عربی و اسلامی را به تداوم تحریم کالاهای سوئدی و دانمارکی با هدف حمایت از قرآن کریم، فراخواند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات