تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۴۸۱۶۲

بیانیه شدیداللحن الازهر در محکومیت اهانت صهیونیست‌ها به قرآن

الازهر مصر، امروز (یکشنبه، ۲۵ ژوئن) با صدور بیانیه‌ای، اقدام هفته پیش شهرک‌نشینان صهیونیست در هتک حرمت قرآن کریم و سوزاندن نسخه‌هایی از کتاب آسمانی مسلمانان در فلسطین را به شدت محکوم کرد. 

بیانیه شدیداللحن الازهر در محکومیت اهانت صهیونیست‌ها به قرآن

الازهر، همچنین حمله به ساکنان بی‌گناه فلسطینی در چند روستا در کرانه باختری و سرقت اموال آنها به دست شهرک‌نشینان صهیونیست را محکوم و اعلام کرد: ارتکاب چنین جنایاتی از سوی یک رژیم استعمارگر وحشی بعید نیست.

صدها شهرک‌نشین صهیونیست، ظهر روز چهارشنبه هفته پیش (۲۱ ژوئن)، به منطقه ترمسعیا (مرکز کرانه باختری) حمله کردند و خانه‌ها و خودروی فلسطینیان را تحت تدابیر امنیتی نظامیان صهیونیست به آتش کشیدند. تصاویر منتشر شده از این یورش نشان می‌دهد که اشغالگران همچنین به مسجدی در این منطقه یورش بردند و سگ‌های خود را وارد مسجد کردند و شیشه‌های این مکان مقدس را شکستند و قرآن‌های داخل مسجد را پاره کردند.

همچنین تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست در جریان یورش به روستای «عوریف» در نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی، یک مدرسه را به آتش کشیدند و قرآن‌های موجود در آن را پاره کردند.

الازهر مصر نیز تاکید کرد: تداوم جنایات این رژیم غاصب زیر چشم و گوش جامعه جهانی و عدم توانایی جهانیان در جلوگیری از این اقدام، افشای جنایات و رفتار خونین آن، یک همدستی غیرقابل توجیه، جنایت علیه بشریت و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و کلیه هنجارها و میثاق‌هایی است که احترام به مقدسات دینی و آزادی عبادت را تضمین می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دیگر زمان اتخاذ یک موضع عربی و اسلامی جدی و یکپارچه در مقابل این رژیم تروریست که فجیع‌ترین جنایات را در حق برادران فلسطینی ما مرتکب شده و می‌شود، فرا رسیده است و باید تدابیر سریع و لازم‌الاجرایی برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف اتخاذ شود.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات