صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۴۹۴۸۰

رادان: فردی که به مأمور حمله می‌کند باید همراه با سلاحش به زمین بیفتد

سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده‌کل انتظامی کشور در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: رابطه بین پلیس و اصحاب رسانه رابطه‌ای مستقیم و معنادار و پر رمز و رازی بوده است که پلیس قدردان آن است.

رادان: فردی که به مأمور حمله می‌کند باید همراه با سلاحش به زمین بیفتد/ خبرنگاران حقیقت را بیان می‌کنند

وی افزود: پلیس و رسانه در حقیقت در مأموریت یک هدف دارند و آن هم نشان دادن اصل ماجراست، اقدام بدون اعلام کم‌نتیجه و اعلام بدون اقدام پرهزینه است.

رادان گفت: روز خبرنگار یک روز مبارک و پرمعنویت است. خبرنگار و اصحاب رسانه جزو افرادی هستند که دل به دریای سختی‌ها می‌زنند و از دریای پرتلاطم عبور می‌کنند تا بتوانند اخبار را صحیح و دقیق به افکار عمومی برسانند.

وی ادامه داد: خبرنگاران زبان گویای جامعه هستند و یک پل ارتباطی میان مردم و مسئولان و خط امین جامعه هستند.

رادان تصریح کرد: خبرنگاری با عشق و علاقه کار را آغاز می‌کند و لازمه ادامه این کار تیزهوشی و هوشمندی و در نهایت تلاش می‌خواهد تا بتواند غبار تردید و ابهام را از ذهن مخاطب پاک کند تا بتواند روشنگری کند.

فرمانده فراجا بیان کرد: واقعیت با حقیقت فرق دارد، اصحاب رسانه‌اند که باید فرق این دو را به مخاطب نشان دهند و یک خبرنگار باید از سیاست‌زدگی دوری کند.

وی گفت: در حوزه امنیت، انتظامی و رسانه دو بال کنار هم و همراه هم هستند تا بتوانند افکار عمومی را آگاه و روشن کنند.

رادان بیان کرد: پلیس متولی اصلی نظم در جامعه است، برخی از افراد شاید نظم را برنتابند اما برای داشتن جامعه امن باید نظم در جامعه رعایت شود.

فرمانده انتظامی کشور گفت: اگر نتوانیم هوشمندانه عمل کنیم در برابر حوادث سخت می‌توانیم عمل کنیم، روایت اول با مرجعیت باید همراه باشد.

وی گفت: در حادثه تروریستی برجک مرزبانی مزه‌سر با اینکه تمام افرادی که در برجک بودند به شهادت رسیدند اما انتظامی روایت اول را داشت؛ در حادثه کلانتری 16 زاهدان اولین روایت و خبر را پلیس داشت اما چون درگیر بودیم و عملیات هنوز تمام نشده بود، نتوانستیم اعلام کنیم.

رادان خاطرنشان کرد: هر چهار تروریستی که در سوریه و عراق جنگیده بودند و قصد جولان در سیستان و بلوچستان را داشتند، در کلانتری 16 زاهدان کشته شدند و مأموران این کلانتری اجازه عرض‌اندام به این تروریست‌ها را ندادند.

وی گفت: اعتقاد ما بر این است که هر کسی امنیت را نشانه گرفت و به مامور ما حمله کرد باید همراه با اسلحه‌اش به زمین بیفتد.

فرمانده‌کل انتظامی گفت: فردی که دزد لباس پلیس است در مجموعه انتظامی جایی ندارد و از مجموعه به بیرون رانده می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات