بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۴۹۴۸۴

سفارت ایران اهانت مجدد به قرآن کریم در دانمارک را به شدت محکوم کرد

اخیرا و در ادامه اقدامات اهانت آمیز در سوئد و دانمارک به مقدسات مسلمانان، باز هم شاهد هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک بودیم.

سفارت ایران اهانت مجدد به قرآن کریم در دانمارک را به شدت محکوم کرد

در همین ارتباط سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک امروز (یکشنبه) ۱۵ مرداد ماه و در پی استمرار اهانت به قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ اقدام مستمر نفرت انگیز اهانت به قرآن کریم در دانمارک را به شدت محکوم می‌کند.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: این سفارتخانه از عدم اقدام مقامات دانمارکی جهت جلوگیری از ترویج بی وقفه خشونت در قالب سخنرانی‌های نفرت انگیز و بیگانه ستیزانه و توهین به قرآن کریم در شگفت است.

در این بیانیه آمده است: اهانت به قرآن کریم در حالی ادامه دارد که سازمان همکاری اسلامی‌ به نمایندگی از ۵۷ کشور مسلمان از دانمارک خواسته است که برای پایان دادن به این توهین آشکار به مسلمانان در سراسر جهان اقدام فوری اتخاذ کند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه بار دیگر بر نگرانی عمیق خود از آنچه در حال تبدیل شدن به یک حمله روزمره  به اعتقادات مسلمانان در سراسر جهان است، تاکید کرده و از دولت دانمارک خواسته اقدامات لازم را در راستای اجرای تعهدات بین‌المللی خود در رابطه با پایان دادن به این نمایش مضحک تحت نام دفاع از آزادی بیان پایان داده و توهین به قرآن کریم را متوقف کند.

به گزارش فارس، اهانت مستمر به قرآن کریم در دانمارک واکنش تند کشورهای مسلمان را به همراه داشت و بسیاری از کشورها اقدام به احضار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک دانمارک کردند. دیپلمات‌های دانمارک در بغداد نیز اقدام به ترک خاک عراق کردند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را شدیداً محکوم کرد و گفته بود: دولت دانمارک در جلوگیری از اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی و پیگرد و مجازات اهانت کنندگان مسؤول بوده و افکار عمومی جهان اسلام منتظر اقدام عملی این کشور است.

پیش از این نیز «یسپر وار» سفیر دانمارک توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد. مدیرکل غرب اروپا خطاب به سفیر دانمارک گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران همگام با آزاداندیشان و مسلمان جهان از دولت دانمارک می‌خواهد با اتخاذ تدابیر بازدارنده، اقدام جدی برای ممانعت از تکرار رویکردهای تلخ و تاریک را به عمل آورده و با دستگیری و اشد مجازات افراد خاطی، زمینه تحقق اصل احترام نسبت به مقدسات ادیان الهی و نیز همزیستی مسالمت آمیز را فراهم کند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات