بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۴۹۲۰۱

قدردانی صربستان از سیاست اصولی ایران در حمایت از تمامیت ارضی این کشور

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و ولادیمیر اورلیچ، رئیس پارلمان جمهوری صربستان در دیدار خود در محل وزارت امورخارجه ایران، موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه همکاری‌های دوجانبه خصوصا در بخش دیپلماسی پارلمانی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

قدردانی صربستان از سیاست اصولی ایران در حمایت از تمامیت ارضی این کشور

وزیر امور خارجه کشورمان فرصت حضور رییس پارلمان صربستان و هیئت همراه را برای ارتقای  همکاری‌های دو کشور با اهمیت خواند.

امیرعبداللهیان روند رشد مناسبات فیمابین در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تبادل هیئت‌های در سطوح عالی میان دو کشور استمرار داشته و در گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها ایفای نقش نماید. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار همچنین اهانت به قران کریم در سوئد و دانمارک را عامل جریحه دار شدن احساسات دو میلیارد مسلمان در جهان دانست و افزود: ما اهانت به کتب آسمانی را محکوم دانسته و معتقدیم نباید به بهانه آزادی بیان  اجازه اقدام اهانت آمیز به مقدسات مسلمانان  و پیروان ادیان الهی داده شود.

ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان جمهوری صربستان نیز در این دیدار با قدردانی از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورش، دیدار و ملاقات‌های انجام شده با رییس جمهور اسلامی ایران و همچنین ریاست مجلس شورای اسلامی و برخی از وزرای ایرانی را مفید ارزیابی کرد و بر اراده دولت و‌ پارلمان صربستان برای ارتقای مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران  تاکید نمود.

وی ضمن ارزیابی مثبت از همکاری پارلمان‌های دو کشور تصریح نمود: بدلیل اهمیت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران، گروه دوستی پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان صربستان از پرشمارترین گروه‌های دوستی محسوب می گردد.

در این دیدار ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات