سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۴۹۶۳۲

وزیر صمت: دیپلماسی صنعتی و اقتصادی ایران تقویت می‌شود

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با بیان اینکه ظرفیت‌های این منطقه باید فعال ‌شود، اظهار کرد: امروز بحث دیپلماسی صنعتی و اقتصادی امر بسیار مهمی است که باید بیش از همیشه به آن توجه شود.

وزیر صمت: دیپلماسی صنعتی و اقتصادی ایران تقویت می‌شود

وی تصریح کرد: سمنان باید کشورهای هدف صادراتی را انتخاب کند و بداند که نیازهای اولیه خود را می‌خواهد از چه کشورهایی تأمین کرده و متعاقب آن، کالاهای صادراتی را به کدام کشورها صادر کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید بر اساس شناخت شرایط، ارتباطات صنعتی و اقتصادی خود را با کشورهای مختلف جهان توسعه دهیم و در عین حال، سعی داشته باشیم تا نیازهای اولیه صنایع کشورمان را احصا کنیم و در راستای تأمین آن قدم برداریم.

علی‌آبادی ادامه داد: ظرفیت‌های کشور نیز باید شناخته شود و دیپلماسی اقتصادی و صنعتی با این رویکرد بسیار مهم خواهد بود؛ باید مسائل مهم صنایع و اقتصاد کشورمان در تعامل با سایر کشورها و با هدف صادرات کالاهای تولیدی مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه دولتمردان وظیفه دارند تا فعالیت‌هایی را در زمینه اجرای این رویکرد انجام دهند، اضافه کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی وظیفه ماست و برنامه جدی وزارت صمت این است که شهرک‌های صنعتی را در سراسر کشور توسعه دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سمنان ظرفیت خوبی در زمینه شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی در اختیار دارد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی در حقیقت یک مکان صنعتی و بنگاه اقتصادی بزرگ است که همه لوازم و زیرساخت‌های موردنیاز آن از برق و آب گرفته تا گاز و نظام مالی مناسب باید تأمین شود.

علی‌آبادی با بیان اینکه هدف همه دولت‌ها عمران و آبادانی کشور بوده است، گفت: خداوند متعال ما را مأمور آبادانی زمین ساخته است و همه باید در این راستا تلاش کنند.

وی گفت: آبادانی و توسعه کشور در حالی پیگیری می‌شود که به محیط‌زیست نباید لطمه‌ای وارد شود و در این زمینه نیز تعهد داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز باید بدانیم چطور می‌توانیم ثروت ملی در جامعه خلق کنیم و در خلق ارزش‌ها نباید کوتاهی صورت گیرد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات