سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۴۹۴۵۲

حسینی: وزرای دولت سیزدهم تا کنون در ۵۰۰ جلسه تخصصی نمایندگان مجلس شرکت کرده‌اند

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس در نشست خبری که امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به نقش مهم رسانه در شرایط کنونی و در شرایطی که درگیر جنگ نرم هستیم، گفت: رسانه ها در بالا بردن سطح سواد رسانه ای مردم و همچنین رو کردن دست دشمنان نقش بسیار مهمی دارند.

حسینی: وزرای دولت سیزدهم تا کنون در ۵۰۰ جلسه تخصصی نمایندگان مجلس شرکت کرده‌اند

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایام اغتشاشات افزود: در نظام اسلامی هرچه آگاهی مردم بیشتر شود و مردم بیدارتر شوند به نفع کشور و نظام است و از این جهت نقش رسانه‌ها هم بسیار مهم است.

حسینی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم گفت: ما در شرایط خوبی دولت را تحویل نگرفتیم، شرایط به گونه ای بود که حتی می دید مسوولان گذشته عدم ساخت مسکن برای مردم را افتخار می دانستند. دولت در چنین شرایطی توانست عهده دار مسئولیت شود و عملکرد خوبی هم علیرغم مشکلاتی که بود بر جای گذاشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره تلاش این معاونت در زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: بعد از آن هم معاونت پارلمانی با همکاری هایی که با معاونت های پارلمانی وزارتخانه ها انجام دادند عملکرد قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: حداقل برای استیضاح ۱۲ وزیر در مجلس امضا جمع شده بود که با گفت وگو و همچنین حضور وزرا در مجلس تنها یک مورد از وزرا با استیضاح برکنار شد که وزیر صمت بود.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در دولت دوازدهم ۳۹ مورد استیضاح داشتیم که ۹ مورد آن به جریان افتاد و ۶ مورد منجر به استیضاح وزیر مربوطه شد.

حسینی خاطرنشان کرد: ما سعی می کنیم‌ به تذکراتی که از سوی نمایندگان مجلس مطرح می شود پاسخ دهیم، همچنین سعی می کنیم به مواردی هم که نمایندگان رییس جمهور خطاب قرار می گیرد هم پاسخ دهیم و موضوع را پیگیری کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تعامل خوب دولت و مجلس اضافه کرد: در دولت سیزدهم همه نمایندگان توانسته اند با رئیس جمهور دیدار کرده و مطالب خود را بیان کنند.

وی گفت: رییس جمهور تا کنون ۱۱ بار در مجلس حضور پیدا کردند و جلساتی با نمایندگان داشته اند، نمایندگان در سفرهای استانی هم همراه رییس جمهور هستند که این تعاملات بسیار تأثیرگذار است.

حسینی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰۰ جلسه با حضور نمایندگان در کمیسیون های تخصصی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون ۹۰ لایحه از سوی دولت سیزدهم به مجلس تقدیم شده است و هرجا نیازی بوده دولت لایحه داده است.

حسینی خاطرنشان کرد: ما تاکنون ۲۶ نشست با معاونان پارلمانی وزارت خانه ها داشتیم که این بی سابقه است.

معاون پارلمان رئیس جمهور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: لایحه عفاف و حجاب ۱۵ ماده‌ بوده که به مجلس رفته‌ و الآن ۷۰ ماده‌ شده‌ است. یعنی بحث‌های فرهنگی هم به آن افزوده‌ شده‌ و احتمالا از فردا در صحن مجلس مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: مجلس ۶۸ بیانیه در دو سال اول دولت صادر کرده که بیشتر این بیانیه ها در حمایت و تقدیر از اقدامات دولت بوده است.

حسینی با اشاره به ۱۱۴ سفر استانی و ۱۸۲ شهرستان، گفت: در این سفرها با مشکلات آشنا شده و آنها را در دولت مطرح می‌کنیم تا در دولت این مشکلات بررسی و درباره آنها تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به اینکه در ۸۷ درصد موارد نظرات دولت در مجلس تامین شده است، تصریح کرد: سعی ما بر تعامل مثبت با مجلس است و سعی کرده ایم شروع کننده بحثی با مجلس نباشیم ولی در مواردی که لازم بوده، پاسخ نمایندگان را داده ایم. بنای ما همکاری به جای تنش و خدمت به مردم است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره اهمیت لایحه مهارت ورزی سربازان، گفت: فرصت سربازی فرصت مغتنمی برای مهارت آموزی سربازان متناسب با بازار کار است. در برخی شهرها، نیروی کار ماهر وجود ندارند. لایحه در 6 ماده تقدیم مجلس شده است. وزارت دفاع در تهیه لایحه نقش داشته است. براساس این لایحه، سربازان پس از طی دوره مهارت ورزی، گواهینامه دریافت می کنند و صندوقی مالی برای حمایت از این سربازان برای ایجاد اشتغال آنها ایجاد شده است تا وقت آنها در دوره سربازی تلف نشود.

وی در خصوص برنامه دولت برای ساخت مسکن، اظهار کرد: در بحث مسکن قانون جهش تولید مسکن وجود دارد و ساخت مسکن صرفا برنامه دولت نبوده است. ساخت مسکن به زمینه سازی نیاز داشت. تهیه زمین برای ساخت مسکن کار مهمی است که کار ساده ای هم نیست زیرا در برخی شهرها که کوهستانی یا جنگلی هستند، زمین سخت تهیه می شود. با این حال دولت با تمام توان در این زمینه کار می کند. مرتب هم مراحل کار اعلام می شود.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات