صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۴۹۷۱۴
مسئول سازمان ورزش بسیج مستضعفین

ورزش دروازه صعود به معنویت‌هاست

یکی از ابزارهای مهم ایجاد شادابی، پویایی و امیدآفرینی در جامعه، گسترش و سرمایه‌گذاری در امر ورزش است. از این رو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با جلوداری سازمان بسیج مستضعفین در راستای گسترش امید در جامعه و میان اقشار مردم، توجه ویژه‌ای به مسئله ورزش دارد. در این زمینه برای بررسی و اطلاع از برنامه‌ها و سیاست‌های این سازمان با «محرم نشاطی» رئیس سازمان ورزش بسیج کشور که ریاست تربیت بدنی سپاه شهدای آذربایجان غربی، حضور به عنوان بازیکن و سرمربی در لیگ آزادگان و مدرس فدراسیون فوتبال و... را در سوابق خود دارد، به گفت‌وگو نشستیم.
نشاطی درباره سیاست‌گذاری این سازمان به صبح صادق گفت: «سازمان ورزش بسیج، رسالت و مأموریتش حول دو محور اساسی است که یک مأموریت آن درون‌سازمانی و مأموریت دیگر آن برون‌سازمانی است.»
وی با اشاره به اینکه این سازمان در مأموریت برون‌سازمانی وظایفی برعهده دارد، گفت: «در مأموریت‌های برون‌سازمانی در ورزش‌های همگانی، قهرمانی، آموزشی، استعدادیابی و قهرمان‌پروری کارهای بسیار خوب و قابل‌توجهی صورت گرفته است. در هرم کاری سازمان بسیج، پایگاه‌ها، حوزه‌های مقاومت و سپاه نواحی استان‌ها مأموریت خود را از سازمان بسیج دریافت می‌کنند و خوشبختانه کارهای اساسی انجام داده‌اند. اگر امروز شاهد موفقیت‌های روزافزون در حوزه ورزش هستیم، به دلیل این است که همواره بسیج مقتدر در کنار جامعه ورزش کشور و در خدمت آحاد مردم و کمک به دولت فعالیت می‌کند.»
نشاطی تصریح کرد: «در بحث نشاط‌آفرینی هم با توجه به اینکه سازمان نزدیک به ده هزار تیم ورزشی را در سطح کشور مدیریت می‌کند که مورد تأیید سازمان و سپاه است، امیدواریم در این حوزه نیز بتوانیم موفق باشیم.»
وی افزود: «برای سازمان ورزش بسیج در حوزه‌های مأموریت درون‌سازمانی، مدیریت قهرمانی، ورزش همگانی، استعدادیابی و آموزش و در مجموع مأموریت‌های کلانی هم در سند اعتلای بسیج و هم در مأموریت ذاتی سازمان تعریف شده است.»
نشاطی ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تأکید کرد: «ورزش دروازه صعود به معنویت‌هاست و با توجه به سند اعتلای بسیج، معنا و مفهوم آن رنگ ارزشی و بسیجی در بر می‌گیرد. اعتقاد داریم باید در همه میادین ملی و بین‌المللی به لحاظ تخصصی و اخلاقی برتر باشیم. حقیقتاً شاهد کارهای اساسی و بنیادی خیلی خوبی در سازمان ورزش بسیج هستیم.»
وی در ادامه تصریح کرد: «در سند جدید بسیج با کمک فرماندهان محترم سپاه‌های استانی در تعامل هستیم تا ۳۵۰ تیم ورزشی ساماندهی شوند و هدف ما، حضور فعالانه و مؤثر در لیگ‌های برتر است. این امر نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان بالادستی می‌طلبد؛ البته در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده و از توان فکری اعضای صاحب‌نظر در حوزه ورزشی استفاده کردیم و جلساتی به ریاست سردار قریشی در باشگاه «مقاومت» برگزار شد که با چه راهکاری بتوان این350 تیم را سازماندهی کرد.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات