اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۴۹۸۸۶

آژانس بین‌المللی انرژی: افزایش ۳۲۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در ۷ ماه نخست ۲۰۲۳

بر اساس آمار این نهاد بین‌المللی، ایران در دسامبر 2022 روزانه 2.72 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که این رقم در ماه جولای به 3.04 میلیون بشکه در روز رسیده است.

در نتیجه از ابتدای سال 2023 تاکنون، تولید نفت ایران 320 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش اخیر میزان تولید نفت ایران را 3.04 میلیون بشکه در روز اعلام کرده که نسبت به ماه قبل از آن تغییر نداشته است.

اما نکته‌ای که در گزارش‌های این نهاد بین‌المللی دیده می‌شود این است که اگرچه میزان تولید نفت ایران در آمارهای ماهانه ظاهرا افزایش نمی‌یابد اما مرور آمار 7 ماهه حاکی از افزایش تولید نفت است.

آژانس در گزارش ماه آگوست (مرداد ماه) اعلام کرده، تولید نفت ایران در ماه جولای (تیر) 3.04 میلیون بشکه در روز بوده است و تغییری نسبت به ماه ژوئن (خرداد) نداشته است. (جدول یک)


جدول یک

این درحالی است که این نهاد بین‌المللی در گزارش ماه قبل خود (تیرماه) رقم تولید ماه ژوئن (خرداد) را 3.01 میلیون بشکه در روز و برابر با ماه می (اردیبهشت) و همان 3.01 میلیون بشکه در روز عنوان کرده بود. (جدول 2)


جدول دو

حال آنکه، در گزارش ماه ژوئن نیز تولید ماه می (اردیبهشت) به 2.78 میلیون بشکه در روز بوده و باز هم تولید نفت ایران در گزارش جولای اصلاح شده است. (جدول سه)


جدول سه

در واقع آژانس بین‌المللی انرژی رقم تولید نفت ایران  را ماهانه اصلاح می‌کند اما بررسی آمارهای تولید ماه جولای نسبت به ماه دسامبر از افزایش تولید 320 هزار بشکه ای تولید نفت ایران  حکایت دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات