سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۵۰۳۳۵

مقتدایی: امنیت منطقه مدیون دستیابی ایران به فناوری‌های نوین دفاعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت:‌ صنایع دفاعی ما اگرچه جنبه‌ دفاع دارد اما به نفع همه کشورهای منطقه است و این منطقه امنیت خود را مدیون دستیابی ایران و دانشمندان ایرانی به فناوری‌های نوین است.

عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حمایت مجلس از صنعت دفاعی، گفت: صنایع دفاعی ایران به حدی قدرتمند و متکی به توان داخل شده است که اکنون نیازهای کشور را به طور کامل مرتفع می‌کند و ما با تکیه بر توان داخلی توانستیم بازدارندگی لازم را ایجاد کنیم.

مقتدایی: امنیت منطقه مدیون دستیابی ایران به فناوری‌های نوین دفاعی است

وی افزود: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح در طول تاریخ ایران قرار دارد و از این جهت اتکا به درون توانسته است موقعیت ما را به عنوان یک موقعیت ممتاز قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به امکان استفاده از سرریز دانش موجود در صنعت دفاعی در سایر بخش‌ها، بیان کرد: علاوه بر این، ما می‌توانیم با تکیه بر دستیابی‌مان به مرزهای دانش سرریز صنایع و تکنولوژی و فناوری‌ها و دستاوردهای متکی به دانشمندان خودمان را در سایر بخش‌های غیرنظامی و غیر دفاعی کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باب جدیدی برای ایران در دستیابی به دستاوردهای نوین آغاز شده و ما با تکیه بر همین دانش و نیروی انسانی و با اتکا به توان بومی می‌توانیم ضمن صرفه‌جویی‌های عظیم مالی قدرت خودمان را هم توسعه دهیم.

مقتدایی، گفت: صنایع دفاعی ما اگرچه جنبه‌ دفاع دارد اما به نفع همه کشورهای منطقه است. همه کشورهای دوست ما می‌توانند در دستاوردهای ما شریک شوند و این منطقه امنیت خود را مدیون دستیابی ایران و دانشمندان ایرانی به فناوری‌های نوین است.

این نماینده مجلس، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در این جهت با توجه به تامین منافع ملی و امنیت ملی ایران به صورت همه جانبه از دستاوردها، تلاش‌ها و مجاهدت‌های صنایع دفاعی حمایت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در قالب برنامه توسعه برنامه‌های بودجه و احیاناً نیازهایی که در قالب لایحه به مجلس ارائه می‌شود به این روند کمک می‌کنیم چراکه روندی که در صنایع دفاعی ایران ایجاد شده است یک جریان روبرو رشد برای تامین منافع ملت ایران است.

پایان پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات