صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۵۰۳۸۰

نمایش دروغین دانمارکی‌ها

این روز‌ها برخی منابع غربی از تلاش دولت دانمارک برای جلوگیری از استمرار قرآن‌سوزی در این کشور خبر می‌دهند و از آن به مثابه تلاشی قابل تحسین از سوی دولت این کشور یاد می‌کنند!
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

این روز‌ها برخی منابع غربی از تلاش دولت دانمارک برای جلوگیری از استمرار قرآن‌سوزی در این کشور خبر می‌دهند و از آن به مثابه تلاشی قابل تحسین از سوی دولت این کشور یاد می‌کنند! دانمارک و سوئد در هفته‌های گذشته شاهد سوزانده شدن نسخه‌های قرآن کریم یا توهین به آن بودند، حرکتی که خشم کشور‌های مسلمان و حتی پیروان دیگر ادیان الهی را برانگیخت. در این میان، دولت‌های سوئد و دانمارک مدعی شدند که چنین اقدامی مطابق قانون اساسی این کشور‌ها (با استناد به اصل آزادی بیان و تجمعات) صورت گرفته است! این در حالیست که مقامات سیاسی و امنیتی کشور‌های حوزه اسکاندیناوی نسبت به توجیه‌ناپذیری حقوقی این اقدام وقیحانه آگاه بودند.

پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شده است:
دولت قانونی را پیشنهاد خواهد کرد که بر اساس آن برخورد نامناسب با اشیایی که اهمیت بنیادین مذهبی برای اجتماعی مذهبی، ممنوع خواهد شد؛ بنابراین و مطابق با این پیشنهاد دولت، مثلاً آتش زدن قرآن، انجیل یا تورات در ملاء عام مجازات به دنبال خواهد داشت.

لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک در ماه ژوئیه گفته بود که دولت به دنبال «ابزار قانونی» است که مقامات این کشور را قادر می‌سازد تا از سوزانده شدن نسخه‌های قرآن در مقابل سفارتخانه‌های دیگر کشور‌ها در دانمارک جلوگیری کنند.

اما واقعیت ماجرا این است که اساساً چنین موضوعی از ابتدا قابل پیشگیری بوده و مقامات دانمارکی و سوئدی، از ابتدا نیز حق تامین آزادی تجمعات قرآن‌ستیزانه در این کشور را نداشته‌اند. ضمن آنکه بخشی از قانون اساسی این کشور‌ها نیز بر اساس ملاحظات امنیتی، ساز و کار‌های لازم در این خصوص را پیش بینی‌کرده بود. با این حال مقامات دولتی و امنیتی کشور‌های حوزه اسکاندیناوی بر اساس توافق نانوشته و مخفیانه خود با موساد، به صورتی عامدانه زمینه را جهت تکرار این جرایم نابخشودنی در خاک خود فراهم ساختند..

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات