صبح صادق >>  فرهنگ >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۵۰۴۰۳

الگوی جوانان امروز و فردا

کارشناسان و نویسندگان معتقدند که تقریظ‌نویسی‌های رهبر معظم انقلاب جدای از معرفی یک اثر خاص و شاخص، پیامدها و پیام‌های مثبت بسیاری در جریان تولید و مطالعه آثار ارزشمند به دنبال دارد. به گونه‌ای که پس از رسانه‌ای کردن این تقریظ‌ها، میزان قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارها امیدوارکننده است. معظم‌له که از دیرباز بر ضرورت مطالعه و کتابخوانی تأکید داشته‌اند، در این میان با تقریظ‌نویسی، پیام‌هایی جدی را هم به مردم و هم به مسئولان فرهنگی یادآوری می‌کنند. نکته دیگری که در زمینه تقریظ‌ها وجود دارد، نوع نگاه، رویکرد و خواسته رهبر معظم انقلاب است که در متن این کتاب‌ها وجود دارد.
در همین راستا در پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور با عنوان «مثل مصطفی» از دو کتاب «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفاست» رونمایی شد. این دو کتاب از جمله کتاب‌هایی هستند که مورد تقریظ رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند. کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده و در ۶۳۲ صفحه است و کتاب «اسم تو مصطفاست» روایتی داستانی و کتابی دیگر از زندگی همین شهید، به روایت همسر ایشان، سمیه ابراهیم‌پور است که در ۲۰۸ صفحه منتشر شده است.

***

متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:

بسمه تعالی
ـ پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ برجسته بی‌شک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده قوی، فهم درست، روحیه‌ ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هایی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گل‌های سرسبد به چه مقاماتی رسیدند، و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گِل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او.

***

کتاب «اسم تو مصطفاست» زندگی‌نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده به روایت همسر شهید منتشر شد.
متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
ـ صفا، اخلاص، صِدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه‌ عشق‌ها و همه‌ محبوب‌ها... اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل بیت(علیهم‌السلام)، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است. سلام خدا بر او، و بر همسر صبور و دیگر وابستگانش، نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات