بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۵۰۵۴۸

امیرعبداللهیان در بیروت: به حمایت قوی از لبنان ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه در بدو ورود به بیروت با بیان اینکه به حمایت‌های قوی خود از لبنان ادامه می‌دهیم، از همه طرف‌های لبنانی دعوت کرد که هر چه سریع‌تر از طریق گفت‌وگو و تفاهم نسبت به انتخاب رئیس جمهور اقدام کنند.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بعدازظهر امروز (پنجشنبه) نهم شهریور ماه و در بدو ورود به بیروت پس از سفری دو روزه به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم که امروز به همراه هیأتی عالیرتبه در بیروت هستم.

امیرعبداللهیان در بیروت: به حمایت قوی از لبنان ادامه می‌دهیم

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران جز خیر، صلاح، ثبات، توسعه و آرامش برای لبنان نمی‌خواهد.

وزیر خارجه که در پنجمین سفرش به لبنان بعد از تصدی وزارت امور خارجه، در بیروت حضور دارد، افزود: در گفت‌وگوهایی که با مقامات عالیرتبه لبنان خواهیم داشت از همه طرف‌های لبنانی دعوت می‌کنیم هر چه سریع‌تر از طریق گفت‌وگو و تفاهم نسبت به انتخاب رئیس جمهور اقدام کنند. طبعا این مردم و رهبران فهیم لبنان هستند که باید نسبت به انتخاب رئیس جمهور تصمیم بگیرند.

وی افزود: از همه کشورهای منطقه و فرامنطقه انتظار داریم در چارچوب همکاری‌های همه جانبه اقتصادی و تجاری به بهبود وضعیت لبنان کمک کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: معتقدیم رهبران و مردم لبنان از درایت لازم برای اتخاذ تصمیم سیاسی در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل این وضعیت سیاسی برخوردار هستند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: همواره بهترین‌ها را برای دولت، ملت و ارتش و مقاومت لبنان از خداوند سبحان خواستاریم.

وزیر خارجه با اشاره به سفرش به عربستان سعودی گفت: در گفت‌وگوهایی که با مقامات عربستان انجام شد، عبارات مثبت و سازنده‌ای را از مقامات عربستان در خصوص کمک به وضعیت لبنان شنیده‌ایم. ما همه کشورها را به کمک و همکاری‌های اقتصادی با لبنان دعوت می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های قوی خود از لبنان ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این هم سفری دو روزه به دمشق داشت و با رئیس جمهور، نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات