سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۵۰۷۴۰

سردار پاکپور: آمریکا در پی ایجاد ناامنی‌ در منطقه جنوب شرق است

فرمانده نیروی زمینی سپاه، گفت: آمریکایی‌ها با گروه‌های معاندی که حتی مربوط به این منطقه از کشور هم نمی‌شود، جلسات و ارتباطاتی برقرار کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ناامنی در این منطقه هستند.

 سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در همایش سران طوایف، مولوی‌ها و فرماندهان دسته های رزمی منطقه جنوب شرق، گفت: شرایط فضای مجازی نشان می‌دهد که دشمن حرکتی را آغاز کرده که احساس ناامنی در منطقه به‌وجود آید. البته این احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است، هدف این است مردم و افرادی که قصد سرمایه گذاری در این منطقه را دارند، احساس ناامنی کرده و منطقه را ترک کنند.

سردار پاکپور: آمریکا در پی ایجاد ناامنی‌ در منطقه جنوب شرق است

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون‌ شاهد برخی از تحرکات در منطقه بوده ایم به‌ طوری که تمام عناصر ضدانقلاب، منافقین و حتی پ.ک.ک و گروه‌های تجزیه طلب که‌ در جغرافیای دیگری از کشور فعالیت دارند به دنبال این هستند که این منطقه را ناامن نشان دهند چون نظام برای توسعه این منطقه و استان تلاش می‌کند و برنامه های دولت در این استان نشان دهنده آن است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خطاب به سران طوایف اظهار کرد: اجازه ندهیم که سرعت پرشتاب خدمت‌رسانی دولت در این منطقه کم و یا قطع شود و ما به عنوان ساکنان این منطقه مسئول تأمین امنیت اینجا خواهیم بود.

وی ادامه داد: شما بزرگان این استان هستید و می‌توانید بسیار تأثیر گذار باشید و از بروز بسیاری اتفاقات جلوگیری کنید. ما نیز با اعتماد به شما، مسئولیت تأمین امنیت منطقه را به شما واگذار کرده‌ایم. 

سردار پاکپور تاکید کرد: دشمنان و بدخواهان به دنبال این هستند که ما نیروهایی را از مرکز آورده و اینجا را به یک منطقه بسته نظامی تبدیل کنیم و سپس بر روی این مسئله موج سواری کنند که ببینید نظام این منطقه را به یک منطقه نظامی تبدیل کرده است. اما، نباید اجازه چنین کاری را به آن‌ها بدهیم. 

وی افزود: ما به شما اعتماد داریم، شما هم قابلیت و هم پتانسیل این را دارید که امنیت منطقه را تأمین کنید. ما نباید اجازه دهیم فرزندانمان و خودمان در زمین وسیعی که دشمن برای ما تعریف کرده، بازی کنیم. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنانش خطاب به سران طوایف، مولوی ها و فرماندهان دسته های رزمی منطقه جنوب شرق، تصریح کرد: با توجه به اینکه شما ساکن این منطقه هستید و اشراف کامل اطلاعاتی بر جغرافیای زمین خود دارید باید جلوی بسیاری از اتفاقات را بگیرید.

سردار پاکپور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اتفاقات اخیر استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: چهار نفر از مأموران راهنمایی و رانندگی ما را شهید کردند در حالی که آن‌ها صرفاً نیروهای اداری بودند و یا دو نفر از ماموران توزیع غذا را در منطقه تفتان به شهادت رساندند در حالی که مسلح نبوده و با لباس شخصی مشغول توزیع جیره غذایی پرسنل بودند. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اقدامات و دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران، افزود: اطلاع دقیق داریم از اینکه آمریکایی‌ها با گروه‌های معاندی که حتی مربوط به این منطقه از کشور هم نمی‌شود، جلسات و ارتباطاتی برقرار کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ناامنی در این منطقه هستند.

وی ادامه داد: وضعیتی که آمریکایی‌ها دارند به گونه‌ای است که رژیم صهیونیستی که قلب سیاست منطقه‌ای آمریکایی‌ها بوده، اکنون تنهاست چون نگاه آمریکایی‌ها به جنگ اوکراین معطوف شده و درعراق، سوریه و لبنان هم نتوانسته‌اند توفیقی کسب کنند.

سردار پاکپور با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مقابله با ایران چند موضوع را دنبال می‌کنند، تاکید کرد: اول این است که بررسی کنند جمهوری اسلامی ایران چه عناصر برتری سازی دارد که مانع توسعه سیاست های آن‌ها شده؟

وی افزود: اولین نکته‌ای که می‌گویند این است که نفوذ منطقه‌ای و توان نظامی ایران را که از عوامل بازدارندگی هستند سلب کنند. البته تاکنون نتوانسته‌اند و هرگز نخواهند توانست این کار را انجام دهند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اشاره به انزوای سیاسی آمریکا در منطقه و جهان، گفت: آیا در بحث انزوای سیاسی توانستند ما را در انزوا قرار دهند؟ شاهد هستید که شرکای اقتصادی‌شان در حال جداشدن از آن‌ها هستند و احساس کرده‌اند که تا دیر نشده باید روابط سیاسی خود را با ایران سر و سامان دهند.

سردار پاکپور در پایان خطاب به سران طوایف، مولوی‌ها و فرماندهان دسته‌های رزمی، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که صحنه را ترسیم کرده و مشاهده کنیم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

وی همچنین افزود: اکنون با طیفی از تهدیدات نیمه سخت و نرم دشمن مواجه هستیم و با اتفاقاتی که در فضای مجازی در حال وقوع است، شاهد تلاش دشمن در این راستا هستیم به طوری‌که جای شهید و جلاد را عوض می کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات