بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۵۱۰۴۰

درخواست «گروه هفت» از چین برای فشار بر روسیه جهت توقف جنگ اوکراین

وزرای خارجه کشورهای عضو «گروه هفت» در بیانیه‌ای مشترک از چین خواستند که از نفوذ خود در روسیه برای پایان دادن فوری به جنگ اوکراین استفاده کند.

کشورهای «گروه هفت» از موقعیت دیدار «وانگ یی» وزیر خارجه چین که به مسکو سفر کرده، با «سرگئی لاوروف» همتای روس وی استفاده کردند تا خواستار پایان جنگ اوکراین شوند.

درخواست «گروه هفت» از چین برای فشار بر روسیه جهت توقف جنگ اوکراین

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزیران خارجه کشورهای عضو «گروه هفت» طی بیانیه‌ای مشترک از چین خواستند که از نفوذ خود در روسیه برای پایان دادن فوری به جنگ اوکراین استفاده کند.

وزرای خارجه «گروه هفت» بعد از دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، در این بیانیه ابراز امیدواری کردند که چین برای خروج فوری، کامل و بدون قید و شرط نیروهای روسیه از اوکراین، به مسکو فشار بیاورد.

بر این اساس، در این بیانیه همچنین از مشارکت چین در «نشست جده» برای پایان دادن به جنگ اوکراین استقبال کرده و پکن را بیشتر تشویق کردند تا از «صلح عادلانه و پایدار، از جمله ‌گفت‌وگوی مستقیم مسکو با کی‌یف» حمایت کند.

به نوشته رویترز، با اینکه در بیانیه مشترک گروه۷ نامی از کره شمالی برده نشده، اما در آن گفته شده که کشورهای عضو این گروه «بار دیگر درخواست خود از طرف‌های ثالث برای توقف هرگونه کمک به جنگ تجاوزکارانه روسیه» را تکرار می‌کنند.

وزیر خارجه چین که برای سفری چهار روزه به مسکو سفر کرده، شامگاه دوشنبه در دیدار با لاوروف تاکید کرد که پایان دادن به این بحران از طریق راهکارهای سیاسی و مسالمت‌آمیز، بدون حضور روسیه ممکن نیست .

وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات وانگ و لاوروف در مسکو به شکلی «اعتمادآمیز و سازنده در راستای گفتگوهای روسیه و چین انجام شد».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات