بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۵۱۴۳۷

دولت چین استفاده از آیفون را در ادارات دولتی چین ممنون کرد

وال‌استریت ژورنال نوشت چین به مقامات حاضر در سازمان‌های اصلی دولت دستور داده است از آیفون و سایر دستگاه‌های خارجی برای کار استفاده نکنند.

دولت چین استفاده از آیفون را در ادارات دولتی چین ممنون کرد
دلایل مختلفی می‌تواند در این تصمیم دولت چین دخیل باشد، دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

1- چنین ابزار‌های سخت‌افزاری به سادگی می‌تواند اطلاعات راهبردی دولت چین را در اختیار امریکا قرار دهد، از این رو دولت چین با این تصمیم جلو این جاسوسی گسترده را می‌گیرد.

2-  دولت چین برای تقویت و توسعه صنعت ICT در کشورش، چاره‌ای جز این تصمیم ندارد. چرا که با حضور رقبای امریکایی که چندین دهه در زمینه تولید سخت‌افزار‌های ارتباطی فعالیت داشته‌اند عملا عرصه بر تولیدکنندگان چینی تنگ شده و مقابله با آن بسیار سخت خواهد بود.

اما متاسفانه در کشور ما، عده‌ای از مسئولین، در مورد فعالیت پیام‌رسان‌های اجتماعی چنین عنوان می‌کنند که با گرفتن تعهدات قانونی، بگذاریم اینستگرام و تلگرام مجددا در کشور فعالیت کنند. همان دو نکته ذکر شده در کشور ما هم وجود دارد.

مورد اول؛ کارکرد جاسوسی و آشوبگرانه این نرم‌افزارها: خوش‌خیالی است که بپذیریم اقدامات ضدامنیتی این جنگ‌افزار‌ها با گرفتن تعهد قانونی تکرار نشود. مورد دوم؛ تاثیر مخرب اقتصادی آن بر فعالیت سکو‌های داخلی کشور: روشن است سکو‌های داخلی با پشتوانه‌های مالی و سخت‌افزاری محدود توانایی ایستادگی در برابر سکو‌هایی که هزینه‌های میلیارد دلاری برای رشد و توسعه آن‌ها صورت گرفته نخواهند داشت. در چنین شرایطی صحبت از بازگشت ابزار‌های ارتباطی دشمن به کشور در بهترین حالت ساده‌لوحی محض است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات