صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۵۱۱۶۲

پوششی برای سرقت!

وزارت دفاع آمریکا به‌زودی گروهی ویژه در اوکراین با هدف نظارت بر کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مستقر خواهد کرد. شبکه «سی‌ان‌ان» این تحول را با درخواست‌های فزاینده قانونگذاران جمهوری‌خواه برای نظارت بیشتر بر کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مرتبط دانسته‌ است. با این حال، اخبار منتشر شده درباره سر درآوردن سلاح‌های آمریکایی ارسال شده به اوکراین از کشورهای آفریقایی و همچنین گم شدن منابع مالی فرستاده شده برای اوکراین، نشان‌ می‌دهد میزان فساد در این کمک‌ها چه از سوی طرف آمریکایی و چه طرف اوکراینی به‌شدت بالاست.
این مسئله همان موضوعی است که ارسال سلاح و منابع مالی به افغانستان را نیز درگیر خود کرده بود و به همین دلیل سازمانی در درون پنتاگون برای بررسی این وضعیت به وجود آمد که در نهایت نتوانست به هدف خود برسد.
شبکه سی‌ان‌ان در این زمینه به نقل از بازرس کل وزارت دفاع آمریکا گزارش داد، مقامات ارشد این کشور از اواخر ماه گذشته کار در اوکراین را آغاز کرده‌اند و تا آخر سپتامبر (ماه میلادی جاری) انتظار می‌رود کارکنان بیشتری وارد شوند. این گزارش افزود، تیم نظارت در سفارت واشنگتن در کی‌یف مستقر خواهد شد.
به گزارش سی‌ان‌ان، با درخواست اخیر دولت بایدن از کنگره برای تخصیص ۲۴ میلیارد دلار دیگر برای اوکراین، تعداد فزاینده‌ای از قانونگذاران جمهوری‌خواه خواستار کنترل بیشتر بر چگونگی خرج این پول در کشور دریافت‌کننده شده‌اند.
در فوریه ۲۰۲۳، کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا تحت رهبری جمهوری‌خواهان درباره هدر دادن، مصرف متقلبانه و سوءاستفاده از کمک‌های آمریکا هشدار داد. «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم پیشتر به صراحت گفته بود از چک سفید برای اوکراین حمایت نمی‌کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات